آخرین جلسه قرآن سال «امین پویا» به روایت تصویر
کد خبر: 3798289
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

آخرین جلسه قرآن سال «امین پویا» به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ آخرین جلسه قرائت قرآن «امین پویا» قاری بین‌المللی و مدرس قرآن کریم با حضور اساتید، قاریان و حافظان ممتاز کشوری برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این جلسه که 22 اسفندماه برگزار شد، هادی موحد امین، مهدی غلام‌نژاد، وحید خزائی، رسول تمجید، حمید شیخ‌زاده، احسان بیات، پیمان فریدونی، علی‌رضا مهدی‌زاده، سیدعلی شاکری، صادق نادعلی، محمد بنکدار، محمد موسی‌زاده، سیدعباس حسینی و حسین بیات از قاریان قرآن کریم حضور داشتند.
همچنین این مراسم با حضور اساتید قرآنی سیدمحسن موسوی بلده، سیدحسین موسوی بلده، محمدرضا پورزرگری، حمیدرضا احمدی وفا، زواریان، حسن حکیمی، بهنام حجتی، محمد پورعاشوری، حسین فردی، جعفر فردی، محمد کاظمی، حبیب صداقت، مقتدا رضایی، علی صادقی، عادل تقی‌پور همراه بود.
سیدمحسن موسوی بلده در این مراسم معنوی طی سخنانی گفت: یک برهه‌ای بر این کشور و شیعه امیرالمؤمنین(ع) گذشت که به نوعی از قرآن و فرهنگ قرآنی فاصله گرفتیم و به عترت پرداختیم و توجه ما به قرآن کم شد و در این میان اهل تسنن به نوعی در ظاهر به قرآن توجه کردند. در واقع در یک زمانی شیعه بود که هم به عترت و هم به قرآن پرداخته بود، حالا بعد از چند قرن خداوند مجدداً ما را مورد لطف قرار داد و نهضتی به پا شد برای جبران مافات و نهضتی به عنوان نهضت جریان تلاوت؛ که این جریان تفنن نیست بلکه جریان مقدسی است که با پیامبر(ص) شروع شد و ایشان بنیان‌گذار جریان تلاوت بودند.
وی افزود: با اینکه پیامبر(ص) همه وجودشان قرآن بود، به اصحاب می‌فرمودند شما تلاوت کنید و من گوش دهم، که اصحاب می‌گفتند یا رسول‌الله قرآن بر شما نازل شده، ولی پیامبر(ص) فرمودند نه من دوست دارم شما بخوانید و من گوش دهم. جریان تلاوت بعد از قرن‌ها، در حال حاضر ۶۰ سال است که در کشور ما ظهور کرده و به دریای گسترده‌‌ای تبدیل شده است.
این استاد قرآن گفت: زمانی که گفته می‌شود جریان تلاوت تفنن نیست، منظور این نیست که تا زمان ظهور قرآن بخوانیم و بعد از ظهور کنار گذاشته شود، یا برای این نیست که گفته بشود ۲۰ سال قرآن خواندیم، دیگر بس است. بنده با این تعبیر موافق نیستم که قرآن خواندن مقدمه است برای فهم قرآن، این فهم قرآن است که مقدمه است برای تلاوت قرآن. پیامبر(ص) قرآن را می‌فهمیدند بعد تلاوت می‌کردند.
موسوی بلده ادامه داد: تلاوت قرآن پله اول نردبان نیست، بلکه دو محور نردبان است که پله‌ها به آن متصل هستند و لذا تا پله آخر هم که بروی تلاوت هست، تا جایی که به خداوند تبارک و تعالی برسید. پیامبر(ص) با تلاوت به خدا رسید. توصیه می‌کنم قرآن را از حفظ بخوانید، اما بعد از حفظ، قرآن را از رو بخوانیم، نگاه کردن به روی قرآن عبادت است و نگاه کردن به چهره معصومین(ع) نیز عبادت است که این دو موضوع با هم همسو هستند.
همچنین پایان این مراسم با تجلیل از شهروز رضاخانی، عباس صادقی، محمدصادقی، محمد پویا و هادی رضایی و صاحب البیت، ارضی سلطان و مدیحه‌سرایی امیرعلی پورزرگری در مدح حضرت علی‌اصغر(ع) همراه بود.
یادآور می‌شود، جلسات آموزشی قرآن امین پویا، چهارشنبه شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان امام خمینی(ره)، جنب عکاسی پارسی، پلاک ۱۰۸۳ برگزار می‌شود.

علی محمدزاده
انتهای پیام

captcha