فرهنگسازی؛ نیاز اصلی برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری
کد خبر: 3798292
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

فرهنگسازی؛ نیاز اصلی برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در سال‌های اخیر تبدیل شده است، گفت: جوانان و نوجوانان به دنبال هیجان، تفریح و شادی هستند ولی نباید این شادی با اقدامات نسنجیده به عزا و ناراحتی تبدیل شود.

فرهنگسازی و آموزش نیاز اصلی برگزاری جشن چهارشنبه سوری

هاشم شعفی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در سال‌های اخیر تبدیل شده است، گفت: جوانان و نوجوانان به دنبال هیجان، تفریح و شادی هستند ولی نباید این شادی با اقدامات نسنجیده به عزا و ناراحتی تبدیل شود.

وی افزود: پلیس با همگام سازی سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت ادارات مختلف، اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های ممکن در این روز انجام داده است.

شعفی ادامه داد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش، نیروهای پلیس در مدارس مختلف حضور یافته و توصیه‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی و پیشگرانه به دانش آموزان ارائه کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: اقدامات دیگری نیز با مشارکت اورژانس و آتش نشانی در جهت آگاهسازی شهروندان انجام شده تا بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر حوادث در چهارشنبه آخر سال باشیم.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد در ایام باقی مانده نسبت به آگاه سازی خانواده‌ها در خصوص خطرات و آسیب‌های مواد محترقه و آتش و باروت، نیروهای امدادی و انتظامی را یاری کنند.

شعفی گفت: ضروری است خانواده‌ها بیش از روزهای گذشته در کنار فرزندان خود باشند و با فراهم کردن محیطی صمیمی این روز را باهم جشن بگیرند.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: توصیه ما به والدین در چهارشنبه آخر سال این است که به هیچ عنوان کودکان خود را تنها نگذارند و از خرید مواد محترقه به فرزندانشان خودداری کنند.

انتهای پیام

captcha