مساجد مراکز ضامن اجرای توسعه اخلاق و معنویت هستند
کد خبر: 3798307
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

مساجد مراکز ضامن اجرای توسعه اخلاق و معنویت هستند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‎رضوی گفت: در تاریخ اسلام تا به امروز مساجد به عنوان ارزشمندترین و مرکز ضامن اجرای توسعه اخلاق، فضیلت و معنویت بوده است و در حال حاضر هم به عنوان قوی‌ترین و بنیانی‌ترین کانون و مرکز توسعه اخلاق، فضیلت و معنویت محسوب می‌شوند.

مساجد مراکز ضامن اجرای توسعه اخلاق و معنویت هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی، امروز 25 اسفندماه در مراسم کلنگ‌زنی مسجد حوض معجردار که در خیابان نواب صفوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه نهاد شورای اسلامی و شهرداری در همه ابعاد زندگی مردم عامل اصلی آبادانی سازی در کانون زندگانی مردم و در شهر هستند. بایستی بر حسب این سرفصل دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بنیان و اساس آبادانی سازی و مدیریت شهری کانون زندگی مردم را در توسعه مراکزی بدانند که در افزایش فضیلت، اخلاق و معنویت در جامعه موثر است.

وی ادامه داد: درتاریخ اسلام تا به امروز مساجد به عنوان ارزشمندترین و مرکز ضامن اجرای توسعه اخلاق، فضیلت و معنویت بوده است و در حال حاضر هم به عنوان قوی‌ترین و بنیانی‌ترین کانون و مرکز توسعه اخلاق، فضیلت و معنویت است. لذا این این اقدام ارزشمند شورای اسلامی شهر مقدس مشهد و شهردار محترم در مقام اجرای این رسالت و مسئولیت تداوم انقلاب با ساخت و ساز و توسعه مساجد عامل تحقق و اجرایی خواهد بود، در رسالتی که در گام دوم، انقلاب بر دوش این نهادهای مقدس نهاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: بنده تشکر می‌کنم از این اقدام شایان و برنامه مصوب شورای اسلامی شهر مشهد که در این نقطه از کانون مرکزی شهر و در جوار عتبه مقدس امام هشتم(ع) با حذف یک مسجد به عنوان یک مرکز توسعه اخلاق، فضیلت و معنویت که در راستای توسعه و آبادانی جاده صورت گرفته است سه برابر آن مسجد را در همین کانون تاسیس و ایجاد می کنند.

مرکز تشکیلاتی مساجد سه استان تأسیس می‌شود
امام جمعه مشهد افزود: یک مسجد حذف شد اما سه برابر این مسجد آن هم در یک شکل سازماندهی شده و آباد در جوار بارگاه مطهر امام هشتم(ع) و در قرب این عتبه مقدسه با همت شورای اسلامی شهر مشهد و شهردارمحترم در این مکان تاسیس می‌شود و امید است این عزیزان در این اقدامات پربرکت، خیر و دین مدارانه در حوزه مسئولیت خودشان همیشه موفق باشند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز به نام نامی وجود اقدس بقیه الله (عج) در حالیکه ندای مقدس اذان ظهر از گلدسته‌های حرم مطهر بلند است، کلنگ بنای مقدس این مسجد را می‌زنیم. امتیاز این مسجد آن جریانی است که در کنار مسجد به همت آقای شهردار به وجود می آید و ایجاد یک مرکز تشکیلاتی برای کلیه مساجد استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی در کنار این مسجد است که با همت شهردار و شورای اسلامی شهر این مرکز هم ساخته می‌شود و در مرکز این شهر و در قرب جوار امام هشتم(ع) و در کنار مدیریت حوزه علمیه خراسان مرکزیت مساجد سه استان در این مکان تأسیس و بنا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امید است این خدمات با همه برکاتی که دارد منظور نظر مولایمان امام زمان(عج) قرار گیرد و وجود اقدس امام هشتم(ع) در شب میلاد میوه دلشان حضرت جواد الائمه(ع) این حرکت عزیز و عظیم را در آبادانی سازی عتبه مقدسشان به حساب آورند فرمایند.

انتهای پیام

captcha