راه‌اندازی كمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناك» در شیراز
کد خبر: 3798339
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

راه‌اندازی كمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناك» در شیراز

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از راه‌اندازی كمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناك» در این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدهادی قانع، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این سازمان برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به خصوص برای چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: راه‌اندازی کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» راهکاری ملی برای افزایش مشارکت مردم و ممانعت از رقم خوردن حوادث مخاطره آمیز در این ایام است.
وی از آماده‌سازی دانش‌آموزان بیش از ۶۰ مدرسه شیراز با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی پایان خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از والدین می‌توانند با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.
قانع با بیان اینكه هشت نقطه حادثه‌خیر برای مدیریت رخدادهای چهارشنبه سوری، در این کلانشهر شناسایی شده است، گفت: با شناسایی این نقاط، نیروی انسانی و خودروهای مورد نیاز امداد و نجات و آتش‌نشانی در محل‌ها مستقر خواهند شد.
وی با تصریح اینكه اقدمات پیشگیرانه با توجه به تجربیات سال گذشته‌های گذشته و با هماهنگی دیگر دوایر ذیربط در دستور کار قرار دارد، افزود: ارتقای آگاهی شهروندان، مدیران، مدارس سطح شهر و گروه‌های هیجانی جامعه و همچنین آمادگی تمام ایستگاه‌های عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه ترقه ایمن یا بی خطر وجود ندارد، گفت: هر ماده انفجاری، بالقوه عامل خطر محسوب شده و امکان دارد حوادث جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال داشته باشد.
وی، آسیب‌های ناشی از ترقه و سایر موادمحترقه را از تاثیر کوتاه یا درازمدت بر شنوایی تا سوختگی و آسیب به چشم و حتی مرگ عنوان و اضافه کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته یک‌هزار و ۳۳۷ تماس با مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز گرفته و براساس آن ۶۸ ماموریت انجام شد.
قانع، ترقه‌های انفجاری را مهمترین عامل مخاطره آمیز در چهارشنبه آخر سال عنوان كرد و گفت: بیش از ۸۰ آتش‌نشان داوطلب جمعه گذشته، در دوره باز آموزی برای ممانعت از بروز مخاطرات چهارشنبه پایان سال، شرکت داشتند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علی‌رغم اینکه ۳۵ نفر از فرماندهان بازنشسته شده‌اند اما با تمهیدات اندیشیده شده و آموزش‌های ضمن خدمتی که برگزار شد، پرسنل آتش‌نشانی شیراز برای چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند.
انتهای پیام

captcha