راه‌یابی 53 اثر به سومین جشنواره استانی «فیلم کوتاه چراغ»
کد خبر: 3798365
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

راه‌یابی 53 اثر به سومین جشنواره استانی «فیلم کوتاه چراغ»

گروه فرهنگی- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از راهیابی ٥٣ اثر در بخش‌های فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه چراغ در سنندج خبرداد.

علی عباس داودنیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در گفت وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: انجمن فیلمسازان بسیج هنرمندان استان در راستای حمایت از فیلمسازان استان و تولید آثار مبتنی بر مفاهیم ارزشی سومین جشنواره فیلم کوتاه چراغ را در دو بخش فیلم داستانی و مستند و فیلمنامه برگزار می‌کند.
وی به موضوعات جشنواره اشاره کرد و افزود: موانع توسعه اقتصادی کردستان، استکبار ستیزی و جهاد همهجانبه و کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش از جمله موضوعات این جشنواره بود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ماهیت شوم جریانات تکفیری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، سبک زندگی ایرانی اسلامی، موضوعات آزاد با رویکرد اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی و آسیب‌ها وفرصت های شبکه‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات این جشنواره اعلام کرد.
وی اعلام کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره و ارزیابی اثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش فیلمنامه ١٦ اثر داستانی و مستند و در بخش فیلم نیز ٣٧ اثر از هنرمندان استان به بخش پایانی این جشنواره راه یافت.
داودنیا با اشاره به اینکه تمام فیلمسازان استان مجاز به شرکت دراین جشنواره هستند، گفت: حداکثر زمان فیلم هایارسالی در بخش اصلی ۳۰ دقیقه است و محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی در بخش‌های مختلف جشنواره وجودنداشته از جمله شرایط شرکت دراین جشنواره بود.
وی عنوان کرد: هیئت داوران این دوره از جشنواره روز سه شنبه، ٢١ اسفندماه ضمن بازبینی همه آثار ارسال شده در بخش‌های مختلف آثار برتر را انتخاب کردند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان با اشاره به اینکه اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه چراغ امروز، ٢٥ اسفندماه در سنندج برگزار شد، یادآور شد: فرآیند داوری آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره به طور کشوری و توسط آقایان محسن یزدی، سعید نجاتی و یاسر فریادرس انجام شده است.
انتهای پیام

captcha