بانوان شاهدیه از پارک اختصاصی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3798380
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

بانوان شاهدیه از پارک اختصاصی بهره‌مند می‌شوند

گروه اجتماعی ــ شهردار شاهدیه از احداث چهار پارک در ۱۸ ماه گذشته در این شهر خبر داد و با اشاره به احداث پارک بانوان گفت: مناقصه این پارک در شاهدیه برگزار شده و به‌زودی احداث خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه 25 اسفندماه در بازدید سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد از شهرداری شاهدیه و حضور در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: 400 واحد تولیدی در شهر شاهدیه قرار دارد که با قانون ارزش افزوده وضع شده و فقط ده درصد پرداختی آنها به این شهر بر می‌گردد و بقیه آن توسط اداره دارایی به سایر شهرها پرداخت می‌شود این در حالی است که بسیاری از آنها از ما تقاضای خدمت رسانی دارند در حالی که عملا هیچ گونه هزینه‌ای به ما پرداخت نمی‌شود و به دلیل گستردگی بافت شهر با مشکل جدی مواجه هستیم.
میرنژاد افزود: در زمینه اعتبارات تملک دارایی‌ها متاسفانه شهرهایی مثل شاهدیه دیده نشدند، به گونه‌ای که امسال فقط 150 میلیون تومان اختصاص داده شده و این در حالی است که بخش مهمی از ورودی شهر یزد از پل الغدیر تا دروازه قرآن در حوزه شاهدیه واقع شده و با اعتبارات موجود کار زیادی نمی‌توان انجام داد.
20 واحد دامداری؛ معضلی در حاشیه مناطق مسکونی
وی ادامه داد: از دیگر معضلات شهر شاهدیه وجود 20 واحد دامداری است که از این تعداد 4 واحد بزرگ دارای مجوز از جهادکشاورزی و در حاشیه مناطق مسکونی قرار دارد که طی طرحی مقرر شده بود برخی از این واحدها به حاشیه دخمه زارچ منتقل شود اما با مشکل تراشی میراث فرهنگی مواجه شد که اعلام کردند بر روی این زمین‌ها طرح گردشگری وجود دارد و این طرح عملا بلاتکلیف رها شده است.
شهردار شاهدیه گفت: وجود فاضلاب و همچنین بوی نامطبوع و پشه‌ها از مشکلات بزرگی است که از اردیبهشت گریبانگیر مردم شاهدیه می‌شود و مردم بسیار از این مساله ناراحت هستند.
بوی نامطبوع و پشه در انتظار مردم شاهدیه
وی افزود: در زمینه بودجه و همچنین خدمات رسانی در رابطه با اتوبوسرانی و آتش نشانی از کمک شهرداری یزد استفاده می‌شود که عملا از خدمات اتوبوسرانی با توجه به شهرک‌هایی که توسط ارگان‌های مختلف واگذار شده به افراد غیر بومی تعلق دارد و سر ریز جمعیت مرکز استان در این پروژه‌ها ساکن شده اند لذا تقاضا داریم این خدمت رسانی‌ها و همکاری بین شهرداری شاهدیه و یزد بیشتر شده و حمایت بیشتری از شهرداری شاهدیه صورت گیرد.
میرنژاد تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی بسیار زیادی طی یکسال اخیر انجام شده و عمده محلاتی که کمتر توسعه یافته بودند مورد توجه قرار گرفته، به گونه‌ای که در 18 ماه گذشته چهار پارک احداث و به بهره برداری رسید و همچنین پارک بانوان نیز مناقصه آن برگزار شد.
بازسازی 25 ایستگاه اتوبوس در شاهدیه 
وی ادامه داد: در این مدت 25 ایستگاه اتوبوس بازسازی شد و به ازای هر شهروند شاهدیه بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده که بیش از 70 درصد عمرانی و 30 درصد جاری بوده است ولی عقب ماندگی زیادی داریم که هنوز باید جبران شود.

انتهای پیام

captcha