کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان فعال و برتر حوزه عکاسی است
کد خبر: 3798391
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان فعال و برتر حوزه عکاسی است

گروه فرهنگی ــ عضو رسمی انجمن عکاسی ایران گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان فعال و برتر حوزه عکاسی است و تاکنون نیز عکاسان این استان در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد جزو  5 استان فعال و برتر حوزه عکاسی است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از تسنیم، کیارنگ علایی، عضو رسمی انجمن عکاسی ایران روز گذشته، 25 اسفندماه که برای حضور در دوره آموزشی عکاسی مستند به مثابه یک مطالبه به یاسوج سفر کرده بود به کمیت و کیفیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره و اظهار کرد: استقبال گسترده‌ای از این کارگاه صورت گرفت و بیش از 100 نفر در این دوره شرکت کردند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح اطلاعات و گستردگی تقسیم اطلاعات در فضای مجازی خیلی زیاد است و جوانان کمتر احساس نیاز می‌کنند که در کلاس‌ها شرکت کنند این سطح مطالبه عمومی و حضور جوانان کهگیلویه و بویراحمدی نشان می‌دهد که معلمانی که تاکنون داشته‌اند و مراحل آموزشی که طی کرده‌اند مسیر درستی بوده و همه تشنه این هستند که اطلاعات بیشتر و متنوع‌تری را کسب کنند.
علایی از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر برگزاری این دوره آموزشی و همچنین استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان تقدیر کرد و افزود: در این کارگاه آموزشی مباحثی شامل تعریف عکاسی مستند، شکل‌گیری جریان مستند در عکاسی، جریان سینما و ترفندهایی که در حوزه سینما منجر به فیلم مستند می‌شود، ارتباط سینما و عکاسی و چرخش عکاسی مستند بعد از دهه 90 صحبت شد و 195 کپشن از مجموعه‌های داخلی و خارجی که این جریان را دنبال می‌کردند برای شرکت‌کنندگان نمایش دادیم تا تصویر واضح‌تری از عکاسی مستند داشته باشند.
عضو رسمی انجمن عکاسی ایران ابراز کرد: عکاسی مستند به‌طور کلی یک مقوله گسترده است که می‌تواند به خاطر کارکرد گسترده بایگانی که دارد به یک منبع مطالعاتی پژوهشی برای آینده تبدیل شود و وضعیت‌های مختلف را صادقانه و بیطرفانه به تصویر بکشد و جهت روح اصلاح‌طلبی و آرمان‌گرایی برای انسان کار بکند.
علایی در خصوص ظرفیت‌های بالقوه حوزه عکاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان جزو پنج استان فعال و برتر حوزه عکاسی بوده و با اینکه یاسوج شهر کوچکی است اما مفاخر بزرگی مثل حسن غفاری و اسحاق آقایی و … با کارنامه جوایز متعدد را در خود پرورش داده است و این امر نشان‌دهنده مسیر درست بوده و اگر با همین سرعت و قدرت پیش برود می‌تواند جایگاه خود را بیش از پیش ارتقا دهد.
این مدرس حوزه عکاسی به کمبودهای حوزه عکاسی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نیز اشاره کرد و گفت: کمتر نمایشگاهی در تهران از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی و یاسوجی دیده‌ایم و اگر فعالیت‌های این استان در گالری‌های معتبر تهران بیشتر باشد می‌تواند به این استان کمک کند.
علایی تصریح کرد: انتشار مجله هنری ویژه عکاسی کهگیلویه و بویراحمد که در سراسر کشور توزیع شود نیز نقش مهمی در این زمینه می‌تواند ایفا کند.
وی تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی عکاسی در بخش‌های مختلف را بسیار تأثیر‌گذار دانست و گفت: عکاسان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند در کنار برگزاری دوره‌ها، نمایشگاه و جشنواره داشته باشند و از دانش اساتید برتر کشور نیز بهره‌مند شود و فرهنگ‌سازی کنند.
انتهای پیام

captcha