اقامت بیش از ۲ هزار گردشگر در واحدهای بوم‌گردی تکاب
کد خبر: 3798426
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
طی سال جاری صورت گرفت؛

اقامت بیش از ۲ هزار گردشگر در واحدهای بوم‌گردی تکاب

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب با اشاره به اینکه طی سال جاری در حدود دو هزار نفر در واحدهای بوم‌گردی تکاب اقامت داشته‌اند، گفت: تکاب با داشتن ۶ واحد بوم‌گردی، جایگاه نخست بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی در استان را به خود اختصاص داده است.

اقامت بیش از ۲ هزار کردشگر در واحدهای بوم‌گردی تکاب

امیر مطلوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه تکاب با داشتن ۶ واحد بوم‌گردی، جایگاه نخست بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته در حدود دو هزار نفر در واحدهای بوم‌گردی تکاب اقامت داشته‌اند و در مجموع تعداد گردشگر در این شهرستان افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت این واحدهای بوم‌گردی ۱۵۰ نفر است، افزود: این واحدها در دو روستای نصرت‌آباد و بابانظر قرار داشته که کمتر از دو کیلومتر با میراث جهانی تخت سلیمان فاصله دارند و روستای نصرت‌آباد با پنج واحد بوم‌گردی بیشترین سهم را در جذب گردشگران و اقامت آن‌ها در تکاب داشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب با بیان اینکه امسال با افتتاح واحد بوم‌گردی آتر و هتل تخت سلیمان، ظرفیت اقامتگاه‌های تکاب بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز چهار واحد بوم‌‌گردی در این شهرستان در حال طی کردن مراحل صدور مجوز و راه‌اندازی قرار دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها بی‌شک ظرفیت اقامتی این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
یادآور می‌شود، تکاب یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بوده که تخت سلیمان و زندان سلیمان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هست که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

captcha