وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3798515
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
محمد فتحعلی تبیین کرد:

وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی

گروه اندیشه ــ سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به وعده قرآن کریم ، به تبیین وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی در حوزه امنیت و مشروعیت پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ نشست نقد و بررسی مستند «سال مجازات» درباره پیش‌بینی نابودی بنی اسرائیل در قرآن، روز گذشته، ۲۵ اسفندماه با حضور محمد فتحعلی، سفیر سابق ایران در لبنان، در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

وی در آغاز این نشست بیان کرد: به عنوان کسانی که به سنن الهی اعتماد داریم و حتماً به آن توجه می‌کنیم، باید فضای رژیم صهیونیستی را در قالب وضعیت موجود بررسی کنیم. واقعیت این است که بعد از ظهور انقلاب اسلامی شرایط سقوط رژیم صهیونیستی تسریع شده است. رژیم صهیونیستی از ابتدا دو هدف جدی را دنبال کرده است؛ نخست بحث امنیت و دیگری مشروعیت. رژیم صهیونیستی در بحث مشروعیت تلاش فراوانی داشته است. خیلی فشار آوردند کسانی که وارد اسرائیل می‌شوند بر مشروعیت این رژیم صحه بگذارند. یک بخشی از مشروعیت این رژیم هم ناظر به مشروعیت بین‌المللی است.
فتحعلی با بیان اینکه امروز بر اساس حقایق موجود می‌توان ادعا کرد رژیم صهیونیستی هم در بخش مشروعیت داخلی با مشکل مواجه شده است و هم مشروعیت بین‌المللی، تصریح کرد: تمام مهاجرانی که وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند حتی پس از گذشت قریب هفتاد سال از تاسیس نامشروع  این رژیم  هویت خود را  منتسب به  مکانی می دانند که از آنجا مهاجرت کردند، نه اسرائیلی. کسانی که در جامعه رژیم صهیونیستی تحقیق و بررسی کردند بر این امر صحه می‌گذارند و این ادعا را تأیید می‌کنند. از نظر بین‌المللی هم رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام تلاش‌ها با مشکل جدی مواجه است شاهد این مدعا مصوبه های سازمان های بین المللی در سال جاری است اعم از سازمان ملل متحد و سازمان یونسکو است.
وی در ادامه اظهار کرد: در بحث امنیت، اسرائیلی‌ها از ابتدا تلاش کردند در حوزه توسعه سرزمینی کار کنند. بعد از ظهور انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با نگاه بلندی که داشتند گفتمان مقاومت را ایجاد کردند. گفتمان مقاومت توانست مجموعه‌ای مثل حزب‌الله را در سطح یک بازیگر غیردولتی با دایره اثرگذاری ملی و منطقه‌ای و حتی جهانی به وجود آورد.امروز حزب‌الله به عنوان یک بازیگر غیردولتی در وضعیتی قرار گرفته است که از طریق خلق موازنه تهدید با رژیم صهیونیستی که تا دندان مسلح است و مجهزترین امکانات نظامی را دارد، در لبنان و منطقه به ایجاد صلح و ثبات کمک موثری نماید . این امر اثر ژرف اندیشی  امام خمینی(ره) بود.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به جریان شکل‌گیری حزب‌الله لبنان بیان کرد: خیلی دنبال این مسئله بودم که تأسیس حزب‌الله از کجا شکل گرفته است. بعد از اینکه رژیم صهیونیستی وارد لبنان شد، ۹ نفر از بزرگان لبنان خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و عرضه داشتند که رژیم صهیونیستی وارد بیروت شده و خانواده و زندگی ما در امنیت نیست. امام(ره) چند جمله فرمودند که ماحصل آن جملات این بود که بروید مقاومت کنید، شما قرآن دارید. آن ۹ نفر نقل می‌کنند که این سخن امام(ره) یک انقلابی در ما ایجاد کرد و تصمیم گرفتیم مقاومت کنیم. وقتی خواستیم مقاومت کنیم در ازای هر شلیک گلوله ما، موشک‌های رژیم صهیونیستی به سوی ما پرتاب می‌شد. در آن زمان این سؤال برای ما مطرح شد که آیا می‌توانیم در شرایطی که امکاناتی نداریم مقاومت کنیم؟

وی افزود: این جمع ۹ نفره نقل می‌کنند که مجدداً خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم. وقتی وضعیت خودمان را به ایشان توضیح دادیم، ایشان فرمودند که بروید مقاومت کنید، هر کسی هم پرسید بگویید به گردن خمینی(ره). از برخی دوستان حزب‌الله شنیدم که می‌گفتند در آن زمان  ما  اطلاعات نظامی چندانی نداشتیم. با  این وجود آن مقاومت منجر شد به اینکه امروز رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از تاسیس            نا مشروعش در بیش از  12 سال است پس از جنگ 33 روزه  جرئت نکرده  به لبنان نگاه نادرست بکند. لذا حزب‌الله لبنان با فهم و درایتی که داشته به عنوان یک بازیگر غیر دولتی اثرگذار مطرح است.

فتحعلی با بیان اینکه برای مبارزه با اسرائیل ائتلافی میان ایران، حزب‌الله لبنان و سوریه شکل گرفت، تصریح کرد: این یک ائتلاف جدی بود که ترتیبات امنیتی منطقه را تغییر داد. این ائتلاف نتیجه نگاه امام(ره) ومدیریت مقام معظم رهبری بود.

احساس می‌کنم که کار تولید داعش را باید نتیجه عمل سرویس‌های اطلاعاتی مطرح منطقه از جمله موساد دانست. گروه داعش هم سرزمین داشت، هم انگیزه داشت، هم پروژه داشت و هم انسان‌های پای‌رزم. فقط هفت هزار نیروی انتحاری داشت که این امر خیلی عجیب است. بیش از چهل هزار خارجی در سوریه حاضر شدند. اینجا یک حرکتی صورت گرفت برای تولید امنیت برای اسرائیل. در مقابل، یک ائتلاف دیگر صورت گرفت که بازی اسرائیل را به هم ریخت. این ائتلاف، ائتلاف عراق، سوریه، ایران و حزب‌الله بود. نتیجه این دو ائتلاف این شد که اسرائیل که روزی دنبال توسعه ارضی بود امروز دنبال قطور کردند دیوار‌ها و بالا بردن ارتفاع دیوار‌های سرزمین اشغالی است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز اسرائیل از سوی سه جناح مورد تهدید جدی است، گفت: امروز در حوزه بازدارندگی حزب‌الله توانسته با اسرائیل یک بازی بازدارندگی را در اوج خودش انجام دهد. شروط بازدارندگی این است که طرف مقابل بفهمد شما توانایی تهدید کردن دارید ، تهدید شما را معتبر بداند و طرف مقابل پیام تهدید را کاملا درک کرده باشد. لذا اگر بخواهیم سقوط اسرائیل را بررسی کنیم از نظر قرآن کریم فروپاشی رژیم صهیونیستی از داخل است، یعنی از طریق مشروعیت و امنیت، اما این امر باید روی زمین ترسیم شود. ترسیم این امر این گونه است که امروزه اسرائیل از سوی سه جناح مورد تهدید قرار گرفته است.

دکتر فتحعلی در پایان افزود: من نگرانی ام از این مستند این بود که نکند قصه همراهی مردم که در ادبیات قرآن هم حاکم است مورد توجه قرار نگیرد. درواقع باید همیشه انسانها کنار ولی خود باشند و باید تلاش هم بکنند امداد های غیبی در این جاها شامل حال مومنین خواهد شد.

قصه فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی یعنی حتما می بایست فشار از خارج باشد اما فروپاشی باز هم از درون رژیم صهیونیستی است که ناظر بر مبحث مشروعیت و امنیت است. البته باید تلاش کرد. در سنن الهی هم اگر در لحظه آخر حتی فقط یک خطا کنیم شاید 1400 سال که هیچ 2000 سال برنامه الهی به تاخیر بیافتد.

انتهای پیام

 

captcha