مسجد محور تکامل جامعه اسلامی است
کد خبر: 3798524
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

مسجد محور تکامل جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اهالی مسجد برای اعتلای فرهنگ مسجد تلاش می‌کنند، گفت:‌ مسجد محور تکامل و معرفت جامعه اسلامی است؛ لذا پایگاه‌های بسیج باید در کنار مساجد قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 اسفندماه در نشست تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر کانون‌های مساجد استان که در مصلی رشت برگزار شد، از مسجد و اهالی مسجد تعبیر به هنرمند کرد و گفت:‌ هنرمند مسجدی دارای ویژگی‌هایی است.

وی با اشاره به آیه «خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ...»، اظهار کرد:‌ «زینت» دارای معنای ظاهری و باطنی است و معنای ظاهری آن پوشیدن لباس زیبا و معطر بودن به هنگام ورود به مسجد است، اما انسان مسجدی در معنای دوم باید درون خودش را با بیرونش هماهنگ کند و لازمه هماهنگی درون و بیرون این است که انسان صاف و بی‌آلایش باشد.

امام جمعه رشت خالص بودن را اولین ویژگی هنرمند مسجدی دانست و گفت:‌ انسان هنرمند باید به پالایش درون خودش بپردازد و سپس زینت ظاهری و باطنی خود را به مسجد ببرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هنرمند مسجدی بنده خوب خداست، یادآور شد: خداوند بندگانی را مورد تکریم خود قرار می‌دهد که آن بندگان اراده خود را تحویل خدا می‌دهند تا خدا برای آنان تدبیر کند؛ لذا هنر اهالی مسجد این است که بنده خوب و مورد تکریم خدا شوند.

وی نارسایی‌های موجود در مسیر زندگی فردی و اجتماعی و دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان را نشئت گرفته از خانواده دانست و بیان کرد:‌ متأسفانه پدر و مادرها با سبک زندگی اسلامی و اخلاق‌مدارانه و هنرمندانه زندگی نمی‌کنند و خانه میدان تاخت و تاز و گفتمان خشن است، در حالی که فرزندان باید در آشیانه معنوی خانه رشد و تربیت پیدا کنند.

آیت‌الله فلاحتی سومین ویژگی هنرمند مسجدی را روحیه بانشاط و تعامل سالم دانست و اضافه کرد:‌ اهالی مسجد باید با روحی آرام و سرشار از نشاط با مسجدی‌ها رابطه برقرار کنند و جز صفا و یکرنگی و توحید چیزی نبینند.

وی با بیان اینکه اهالی مسجد برای اعتلای فرهنگ مسجد تلاش می‌کنند، گفت:‌ مسجد محور تکامل و معرفت جامعه اسلامی است؛ لذا پایگاه‌های بسیج باید در کنار مساجد قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha