بیانیه «گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3798531
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

بیانیه «گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این بیانیه نقشه راه چهل سال آینده است.

امامبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز یک‌شنبه، ۲۶ اسفند در همایش فصلی ائمه جمعه لرستان که در خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص جایگاه ائمه جمعه نگاه مردم به امام جمعه نگاه معنوی است.
وی با ذکر این مطلب که مردم سیمای دین را در ائمه جمعه می‌بینند، تصریح کرد: ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی ایمان تقوا و بصیرت هستند.
آیت‌الله میرعمادی ائمه جمعه را مسئولان پایگاه هدایت و ارشاد جامعه دانست و گفت: نقش ائمه جمعه نقش گفتمان‌سازی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که باید در دو جهت تلاش کنیم، افزود: باید جهت تقویت نفوذ معنوی ائمه جمعه تلاش کنیم.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که کلام امام جمعه باید آن‌چنان نافذ باشد که همگان را تحت تاثیر قرار دهد بر منش مردمی ائمه جمعه تاکید کرد و افزود: قدرت روحانیت در پایگاه مردمی است‌ هر چه منش مردمی تقویت شود موفقیت بیشتر است.

انگیزه و امید در مردم تقویت شود

این مفسر قرآن‌ کریم نفوذ معنوی و منش مردمی را سلاح‌های ائمه جمعه برشمرد و افزود: در شرایط کنونی ایجاد انگیزه و امید در مردم تقویت شود.
وی با ذکر این مطلب که بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این بیانیه نقشه راه چهل سال آینده است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که اولین وظیفه ما تبیین مستدل و منطقی مفاد بیانیه در زمینه‌های گوناگون است، اضافه کرد: وظیفه دوم مطالبه‌گری از دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف بیانیه مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان سال آینده را آغاز اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: وظیفه دیگر ائمه جمعه تبیین موفقیت‌ها افتخارات خدمات انقلاب و نظام است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که سال آینده چهلمین سال اقامه نماز جمعه را داریم که ائمه جمعه برنامه‌ریزی برای پنجم مرداد را در سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: خدمات و دستاوردهای نماز جمعه بیان شود.
وی با اشاره به تشکیل  شورای راهبردی گام دوم انقلاب در استان لرستان و کمیته‌هایی ذیل شورا، ادامه داد: آن‌چه ائمه جمعه می‌توانند در این راستا انجام دهند پرچم‌داری و انسجام‌بخشی به دستگاه‌های اجرایی برای تحقق مفاد بیانیه است.

انتهای پیام

captcha