نصب ۵۵ دوربین آف لاین روی لباس پلیس واحد‌های گشتی لرستان
کد خبر: 3798533
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

نصب ۵۵ دوربین آف لاین روی لباس پلیس واحد‌های گشتی لرستان

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‌که ۵۵ دوربین آف لاین روی لباس پلیس استان نصب می‌شود که این از خرم‌آباد شروع شده است، افزود: این دوربین‌ها به‌صورت آف لاین اقدامات پلیس و نوع برخورد و گفتمان او با شهروندان را ضبط می‌کند و اگر شهروندی در رابطه‌ با برخورد بد پلیس شکایتی داشته باشد از طریق این دوربین‌ها موضوع پایش می‌شود.

مهدیان نسببه گزارش ایکنا از لرستان، حاجی‌محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان امروز یک‌شنبه، 26 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای برقراری نظم و امنیت در ایام پایانی سال به‌ویژه در چهارشنبه‌سوری، گفت: 985 هزار عدد انواع مواد محترقه در این مدت کشف شده است.
وی با بیان این‌که برنامه‌های پلیس در نوروز 98 با شعار «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری» شروع می‌شود و در حوزه پلیس راهور و راه شعار ما «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است، تصریح کرد: خوشبختانه قانون‌مداری در لرستان حاکم است و مردم فوریت و غیرفوریت را خوب تشخیص می‌دهند و عمل می‌کنند.
مهدیان‌نسب ادامه داد: در خیلی از استان‌ها در سال گذشته حوادث جبران‌ناپذیر در چهارشنبه آخر سال داشتیم اما در لرستان در سال گذشته وضعیت مناسب بود مردم رعایت کردند و پلیس مراقبت کرد 58  نفر مصدوم داشتیم آمار پایین آمده اما اگر کسی آسیب ببیند ایام تلخ می‌شود.
وی با اشاره به این‌که ما مخالف شادی مردم نیستیم، عنوان کرد: یکی‌ از نقاط قوت ما در استان این است که جای مشخصی برای انجام اعمال این ایام نداریم.
مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که در سال‌جاری 600 هزار تماس با پلیس داشتیم که 68 درصد حضور در محل داشتیم و 32 درصد مشاوره دادیم، اظهار کرد: مراجع تقلید با این مزاحمت آتش‌بازی و خطرات آخر سال موافق نیستند، والدین و خانواده‌ها دغدغه فرزندان خود را داشته باشند و مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان بیان کرد: قرارگاه نوروزی انتظامی امام علی(ع) در ستاد فرماندهی لرستان برگزار است و در این راستا با سازمان‌های امدادی و خدمات‌رسان جلساتی داشتیم.

مهدیان‌نسب با تأکید بر این‌که یک فروند بالگرد از هشتم فروردین‌ماه به لرستان اختصاص می‌یابد و از طریق این بالگرد سطح استان تا روز ۱۳ فروردین‌ماه پایش می‌شود، افزود: پنج هزار و 940 نفر در عملیات نوروزی پلیس لرستان در دو نوبت کاری حضور دارند.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‌که 340 نفر نیروی کمکی از ناجا گرفته‌ایم و بیش از دو هزار نفر شبگرد محلات استان را پایش و کنترل می‌کنند، ادامه داد: 734 گشت کلانتری، پاسگاه، پیاده و راهور در سطح استان فعال است که 248 گشت از این تعداد مربوط به پلیس راه و راهور است.
وی با بیان این‌که 31 ایستگاه پلیس در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود و در 48 نقطه استان ایست و بازرسی داریم، تصریح کرد: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در نوروز اجرا می‌شوند.
مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که 55 دوربین آف لاین روی لباس پلیس استان نصب می‌شود که این از خرم‌آباد شروع شده است، افزود: 20 نفر از واحدهای گشتی خرم‌آباد و 10 نفر از واحدهای گشتی بروجرد به این دوربین‌ها مجهز شده‌اند که به‌صورت آف لاین اقدامات پلیس و نوع برخورد و گفتمان او با شهروندان را ضبط می‌کند و اگر شهروندی در رابطه‌با برخورد بد پلیس شکایتی داشته باشد از طریق این دوربین‌ها موضوع پایش می‌شود.

نصب ۵۵ دوربین آف لاین روی لباس پلیس واحد‌های گشتی لرستان

captcha