فرهنگ و هنر همواره به اسلام و مسجد رونق می‌بخشد
کد خبر: 3798540
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

فرهنگ و هنر همواره به اسلام و مسجد رونق می‌بخشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در طول تاریخ از فرهنگ و هنر برای رونق بخشیدن به اسلام و مسجد استفاده شده است، بیان کرد:‌ کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌دنبال احیای کارکردهای مسجد هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز، 26 اسفندماه در نشست تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر کانون‌های مساجد استان که در مصلی رشت برگزار شد، فاجعه تروریستی نیوزیلند را به آحاد جامعه اسلامی و بشری تسلیت گفت و اظهار کرد: اسلام دین رأفت و صلح و مهربانی است و دنیا باید این پیام را بشنود.

وی آیه «وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ...» را توصیف قرآن از پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: مردم گرد پیامبر(ص) جمع می‌شدند و اکنون گرد روحانیت می‌آیند که نشان می‌دهد اسلام دین محبت است، اما کسانی هستند که نمی‌خواهند این محبت و انسانیت جهانی شود و جلوه کند لذا چنین حوادث تروریستی را رقم می‌زنند.

مدیرکل ارشاد ‌گیلان مسجد و هندسه مسجد را الهام‌شده بر قلب پیامبر دانست و تصریح کرد:‌ دایره بیشترین کاربرد را در هندسه مسجد دارد که کامل‌ترین شکل هندسی است و محراب یگانه مسجد مرکزیت آن را نشان می‌دهد.

فاضلی با بیان اینکه در طول تاریخ از فرهنگ و هنر برای رونق بخشیدن به اسلام و مسجد استفاده شده است، عنوان کرد:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به دنبال احیای کارکردهای مسجد هستند؛ همانگونه که در آغاز انقلاب بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجتماعی و مذهبی و روشنگری در مساجد انجام می‌شد.

وی مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان گیلان را دارای سابقه دانست و خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم بتوانیم با راه‌اندازی کانون‌های مساجد در کشورهای حاشیه دریای خزر گفتمان اسلام و انقلاب را فراگیر کنیم.

فاضلی با اشاره به وجود 45 هزار نیروی مسجدی در قالب کانون‌های مساجد در گیلان، گفت: این نیروها می‌توانند استان گیلان را متحول کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خواستار سپردن فضای مجازی به جوانان مسجدی شد و تصریح کرد‌ نسل جوان باید تولیت فضای مجازی را برعهده بگیرد، زیرا امروزه جوانان ما دارای سواد رسانه‌ای هستند و خودشان می‌توانند فضای مجازی را مدیریت کنند، اما باید از تجارب پیشکسوتان در کنار جوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha