برگزاری جشن سفره هفت‌سین در مدارس کردستان با نیازهای ویژه استان
کد خبر: 3798545
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

برگزاری جشن سفره هفت‌سین در مدارس کردستان با نیازهای ویژه استان

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن سفره هفت‌سین در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ و آیین‌های سنتی این جشن در بیش از 70 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی برگزار و همزمان با روزهای آخر سال بیش از 1300 دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی در سطح استان نوروز را که نشانه آغاز بهار است با دوستان و معلمان خود در خانه دومشان جشن گرفتند.
وی هدف از برگزاری این جشن‌ها را ایجاد روحیه شادمانی و نشاط بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد و افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این جشن‌های فرهنگی سنتی فرارسیدن سال جدید را جشن گرفته و با فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدا می‌کنند.
رنجبر با بیان اینکه یکی از آیین‌ها و مراسم ایرانیان در عید نوروز چیدن سفره هفت سین است که نسل به نسل منتقل شده و نه تنها رنگ کهنگی به چهره این سنت ننشسته بلکه هر سال نسبت به سال قبل رنگ و روی خوش‌تری به خود می‌گیرد، افزود: تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف اصلی برگزاری این گونه جشن‌ها است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت:هفت سین از هفت محصول زمینی انتخاب می‌شود تا از نعمت‌های که خداوند به انسان بخشیده است، سپاسگزاری شود و این نعمت‌ها یادآوری شود تا اگر انسان‌ها در روزمرگی زندگی از سپاسگزاری این نعمت‌ها غافل شده‌اند به خود بیایند و یکبار با نگاهی متفاوت به نعمت‌های بیکرانی که طبیعت در اختیارشان قرار می‌دهد، بنگرند.
وی یادآور شد: در این جشن معلمان پیام‌های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی - اجتماعی را در قالب فعالیت ‌های گروهی و فردی به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آشنا تر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.
انتهای پیام

captcha