راهیان نور؛ حرکتی معلم‌گونه برای نسل‌‌ جوان
کد خبر: 3798589
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

راهیان نور؛ حرکتی معلم‌گونه برای نسل‌‌ جوان

گروه فرهنگی ــ مسئول بخش مشارکت روحانیت اداره‌کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: راهیان نور حرکتی است که همانند معلم برای نسل جوان و نسلی که آن دوران را ندیده عمل می‌کند و ما وظیفه داریم واقعیات آن دوران را در ابعاد مثبت و منفی بازگو کنیم.

راهیان نور حرکتی معلم‌گونه برای نسل‌های جوانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از ستاد خبری شهید کابلی مازندران در اهواز، عیسی رضایی، مسئول بخش مشارکت روحانیت اداره‌کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روز گذشته، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: رسالت ما در بخش مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، شناسایی شهدای روحانی، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان برای جمع‌آوری، ثبت و ضبط، تدوین و چاپ آثار، زندگینامه و خاطراتشان است.
وی افزود: باید با درس گرفتن و عبرت آموزی از سرنوشت گذشتگان بتوانیم از آن به‌عنوان چراغ راه برای ترسیم آینده ای روشن بهره بگیریم.

رضایی اردوهای راهیان نور را  فرصتی برای آشنایی نسل جوان با وقایع دوران دفاع مقدس و پل ارتباطی بین نسل امروز و نسل دیروز دانست و تصریح کرد: راهیان نور حرکتی است که همانند معلم برای نسل جوان و نسلی که آن دوران را ندیده عمل می‌کند و ما وظیفه داریم واقعیات آن دوران را در ابعاد مثبت و منفی بازگو کنیم.

وی  با بیان اینکه هدف از حضور در مناطق عملیاتی جنوب یادآوری فرهنگ ایثار، شهادت، زندگی و خاطرات شهدا است، افزود: یکی از راه‌های بسیار مهم برای رهایی از این بن بست اقتصادی با توجه به شرایط حال کشور تلاش حداکثری و جهادی است که شهدای ما این راه را طی و به آن حقیقت واقعی دست یافتند.
مسئول بخش مشارکت روحانیت اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باید با حضور در راهیان نور تجدید بیعتی با رهبر انقلاب و شهدا و آرمان های آنان داشته و اخلاق و رفتارشان را سرمشق قرار دهیم، گفت: 
در دوران هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل چند کشور ایستادگی کرده و پیروز شدیم پس با الگو‌پذیری از روحیه جهادی شهدا و ایثارگران  و با بهره گرفتن از توانمندی های داخل کشور با ارائه راه و رسم شهدا می‌توانیم در مقابل مشکلات ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

captcha