بیانیه انقلاب نقشه راه حرکت حوزه و مبلغان است
کد خبر: 3798644
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
حجت‌الاسلام عباسی:

بیانیه انقلاب نقشه راه حرکت حوزه و مبلغان است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعه المصطفی(ص) تأکید کرد: مجموعه مبلغان جهان اسلام امروز وظیفه دارند تا نکته نکته بیانیه انقلاب را بررسی و برای دهه‌های آینده رسالت خود را با این نقشه راه تنظیم کنند.

بیانیه انقلاب نقشه راه حرکت حوزه و مبلغان است/ توام شدن دین و دنیا؛ عامل دشمنی استکبار با انقلاببه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه 26 اسفندماه در همایش مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب در سالن قدس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی(ص) در قم گفت: گام دوم انقلاب بعد از طی کردن چهار دهه مسیر دشوار و سخت و سنگلاخ آغاز شد در حالی که فضاهای جدیدی توسط انقلاب فراهم شد.
وی با بیان اینکه انقلاب یک گفتمان و تفکر است تصریح کرد: همان طور که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب فرمودند، انقلاب نقطه عطف در تاریخ معاصر و حوزه علمیه و جهان اسلام و در تاریخ بشریت است. 
رئیس المصطفی با بیان اینکه توطئه‌های گوناگون و موانع متعددی فراروی این انقلاب بود که هر کدام می‌توانست یک کشور را زمین‌گیر کند ادامه داد: درگیری‌های داخلی در اوائل انقلاب توسط گروهک‌ها در نقطه نقطه این سرزمین شکل گرفت و بعد هم جنگ منطقه‌ای و جهانی با حمایت قدرت‌های عالم بر ما تحمیل شد به گونه‌ای که از حدود 20 کشور اسیر گرفتیم و در کنار آن هم فتنه ترور و درگیری‎‌های شهری و داخلی وجود داشت.
عباسی بیان کرد: انقلاب بعد از عبور از این مقاطع، متحمل انواع فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای و تبلیغی شد و این فشارها ادامه دارد. آخرین این توطئه‌ها فتنه نزاع مذهبی بود که هدف نهائی آن زمین زدن و از بین بردن و اضمحلال انقلاب و مقاومت اسلامی بود.
وی ادامه داد: برخی گمان می‌کردند که این نزاع ده‌ها سال ادامه خواهد یافت و نیروی مقاومت را سست می‌کند ولی الحمدلله این فتنه هم در دوره نسبتا کوتاه جمع شد و شاهدیم انقلاب امروز بالیده و به شجره طیبه تبدیل شده است.
عباسی با بیان اینکه امروز انقلاب مقتدرتر از همه روزها و دهه‌های گذشته است بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که در حقیقت منشور حرکت انقلاب در دهه پنجم و در دهه آینده انقلاب است نقشه راه ما را مشخص کرده است و مبلغانی که رسالت تبلیغ گفتمان انقلاب را در دنیا دارند باید به مضمون و محتوای آن توجه داشته و آن را بفهمند و برای مردم تبیین کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: مجموعه مبلغان جهان اسلام امروز وظیفه دارند تا نکته نکته پیام را بررسی و برای دهه‌های آینده رسالت خود را با این نقشه راه تنظیم کنند.
عباسی با بیان اینکه به تعبیر رهبری انقلاب، انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه لحظه‌ای از اهداف و آرمان‌های بلند خود منحرف و منصرف نشده است تصریح کرد: شعارهای همواره زنده انقلاب آنقدر والا بوده که ارزش این همه فداکاری و ایثار را داشته و خواهد داشت لذا به حیات خود ادامه داده است.
وی با بیان اینکه انقلاب برای ایجاد تمدن شکوهمند اسلامی پدید آمد و آغاز عصری جدید را رقم زده است بیان کرد: در این بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که یکی از مهمترین آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب این است که دین و دنیا را توام قرار داده در حالی که یکی از نشانه‌های تمدن موجود کنار زدن دین از صحنه حیات اجتماعی بود ولی انقلاب دین را وارد عرصه اجتماعی کرد که کاری بسیار بزرگ است و یقینا سردمداران دنیا نمی‌توانند آن را تحمل کنند.
عباسی با بیان اینکه البته میان آرمان‌ها و واقیعات و هست‌ها و بایدها و نبایدهای کشور فاصله زیادی داریم و به این فاصله اذعان داریم گفت: ولی با این حال با کسب تجارب گذشته می‌توانیم قدم های آینده را محکمتر برداریم.
وی با بیان اینکه آینده انقلاب به تعبیر رهبری بر دوش جوانان است تا به تمدن اسلامی برسیم افزود: انقلاب دوگانه اسلام و استکبار را ایجاد کرد و ما باید بر این مرزبندی تبیین و تاکید داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha