فرهنگ خدمت به جامعه تبیین و ترویج شود
کد خبر: 3798702
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

فرهنگ خدمت به جامعه تبیین و ترویج شود

گروه فرهنگی ــ ناماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی در جامعه گفت: فرهنگ خدمت به جامعه، معامله با خدا، تلاش برای جلب رضای خدا با خدمت به دیگران، تلاش برای نوآوری و پیشرفت از جمله مسائلی است که باید در جامعه ترویج و تبیین شود.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد عصر روزگذشته، 26 اسفندماه در نشست تجلیل از فعالان کنگره شهدای مدافع حرم استان یزد با اشاره به اینکه در خلقت انسان و تمام نعمات الهی راز و رمز بسیار عظیمی وجود دارد اظهار کرد: یکی از بزرگترین راز و رمزهایی که خداوند خلق کرده، در بدن انسان است و این بدن به حدی پیچیده و ناشناخته است که با وجود هزاران سال که از عمر پزشکی می‌گذرد، هنوز شناخته نشده است.
وی به پیشرفت‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: با وجودی که هنوز بخش بسیار زیادی از بدن انسان و پیچیدگی‌های آن ناشناخته مانده، اما علم پزشکی بخش زیادی از آن را هم شناخته و پزشکان با آن آشنایی پیدا کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این که پزشکان توانسته‌اند به این علم دست پیدا کنند و بدن انسان را بشناسند، به معنای آن است که آنها بیشتر به قدرت خداوند آگاهی دارند و باید ایمان آنها از همه قوی‌تر باشد.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه پزشکان به این دلیل باید پیشقدم در خداشناسی و ترویج دین در بین مردم باشند گفت: پزشکان باید تا اندازه‌ای که می‌توانند، این ارزش‌ها و قدرت الهی را به مردم معرفی کنند.
امام جمعه یزد با بیان اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و پیروی از راه آنها بیان کرد: کنگره‌هایی برای بزرگداشت امام حسین(ع) برگزار شود و در این برنامه‌ها، آرمان‌های آن حضرت را در ارتباط با مسائل مختلف با قیام امام حسین(ع) تبیین و تشریح شود.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از حرکت و قیام امام حسین(ع)است گفت: چنین کنگره‌هایی باید در ارتباط با معرفی و تبیین ارزش‌های انقلاب و ارتباط آن با قیام امام حسین(ع) برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی در جامعه گفت: در جامعه اسلامی همه باید برای رضای خدا کار کنند و در صورتی که این چنین باشد، دیگر نباید نگران تخلف‌ها باشیم چرا که هیچ زمانی تخلفی صورت نمی‌گیرد و همه با تعهد برای رضای خدا کار کنند.
ناصری یزدی گفت: فرهنگ خدمت به جامعه، معامله با خدا، به بن بست نرسیدن، تلاش برای جلب رضای خدا با خدمت به دیگران، تلاش برای نوآوری و پیشرفت و موارد بسیار دیگر از جمله مسائلی است که باید در جامعه ترویج و تبیین شود.

انتهای پیام

captcha