مردم از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در خانه ممانعت کنند
کد خبر: 3798707
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

مردم از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در خانه ممانعت کنند

گروه اقتصاد ــ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که پایه اقتصاد سیاست و پایه سیاست فرهنگ است، اظهار کرد: مردم در شرایط کنونی جنگ اقتصادی از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در خانه ممانعت کنند.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یک‌شنبه، ۲۶ اسفند در همایش فصلی ائمه جمعه استان لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و شروع تحریم‌ها جو روانی و بحث تنش‌های ارزی، نوسانات قیمت‌ها شروع شد.
وی با ذکر این مطلب که به‌دنبال آن مشکل حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی به‌وجود آمد، تصریح کرد: بین مردم احساس کمبود اقلام مورد نیاز شد و بعضی از بازاریان اقدام به ذخیره‌سازی و احتکار کالا کردند.
امیری با تأکید بر این‌که افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پولی کشور نقش مؤثری در بالا رفتن این جو روانی داشت، افزود: برای رفع این مشکلات از تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی و پیمان‌کارانی که حس همکاری داشتند، کامیون‌های مورد نیاز را تأمین کردند و نسبت به رفع کمبود کالاها اقدامات لازم صورت گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان با اشاره به دستور استاندار مبنی‌بر تشکیل جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار، بیان کرد: این کمیته هر شب تشکیل و نظرات و پیشنهادات مختلف بررسی و تصمیمات لازم مصوب و اجرایی شدند.
وی با بیان این‌که هر روز شاهد ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف دولت بودیم، افزود: دشمنان درصدد خنثی کردن و تخریب این دستورالعمل‌ها بودند و دولت در مقابل مجبور به اصلاح آیین‌نامه‌ها می‌شد.
امیری با اشاره به این‌که برخی رسانه‌های داخلی تحت‌تاثیر رسانه‌های معاند در توسعه جو روانی و انتشار اخبار کذب در خصوص کمبود کالاهای مورد نیاز به‌طور خواسته یا ناخواسته اقدام می‌کردند، تصریح کرد: این امر باعث متشنج شدن بیشتر فضای اقتصادی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان با بیان این‌که پایه اقتصاد سیاست و پایه سیاست فرهنگ است، تأکید کرد: مردم در شرایط کنونی جنگ اقتصادی این دو مبحث را مدنظر قرار داده و از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در خانه ممانعت کنند.
وی ادامه داد: در استان از تیر سال‌ جاری 805 تن مرغ منجمد و 710 تن گوشت منجمد توزیع شده است این در حالی‌است که توزیع این اقلام طبق دستورالعمل به‌منظور ایجاد تعادل و تنظیم بازار است.
امیری با ذکر این مطلب که مصرف گوشت در استان لرستان سالیانه 22 هزار تن است، اضافه کرد: این درحالی‌است که 27 هزار تن گوشت در لرستان تولید شده که 5 هزار تن آن به خارج از استان صادر می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با پیشنهاد اینکه در جلسات ستاد تنظیم بازار ائمه جمعه شهرستان‌ها حضور داشته باشند، بیان کرد: طی ایام پایان سال جاری و نوروز 98 در حوزه ذخیره‌سازی به دستور استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار تمهیدات لازم اندیشیده شد.

انتهای پیام

captcha