اقدامات فرهنگی برای بهبود وضعیت بازار انجام گیرد
کد خبر: 3798711
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

اقدامات فرهنگی برای بهبود وضعیت بازار انجام گیرد

گروه اقتصاد ــ رئیس سازمان صنعت لرستان با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای بهبود وضعیت بازار و نقش بی‌بدیل ائمه جمعه، افزود: ائمه‌ جمعه می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات و دوری تنش در بازار داشته باشند و امیدواریم از تمام ظرفیت خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.

تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده تخلفاتی در سطح لرستان/ نقش ویژه ائمه جمعه در آگاهی‌رسانی به مردمبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، یک‎شنبه، بیست و ششم اسفند در همایش فصلی ائمه جمعه لرستان با اشاره به این‌که متاسفانه امسال به‌دلایل مختلفی شاهد وجود نوسانات زیادی در بازار کشور بودیم به‌نحوی‌که همین موضوع فشار زیادی را به مردم وارد کرده است، اظهار کرد: در این راستا علاوه‌بر افزایش قیمت‌ها کالای اساسی در سطح کشور، شاهد بروز تخلفات مختلفی در سطح بازار بودیم به همین دلیل تشدید نظارت و بازرسی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

انجام بیش از ۶۵ هزار بازرسی در لرستان

وی با ذکر این مطلب که در یازده ماهه امسال بیش‌ از ۶۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، صنعتی و تولیدی لرستان صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا شاهد تشکیل بیش‌از ۶ هزار پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان هستیم.
صفی‌خانی با ذکر این مطلب که با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و همچنین کمبود امکانات و نیروی انسانی خوشبختانه با حمایت و مشارکت نهادهای مختلف و حضور نیروهای بسیج روند بازرسی‌ از واحدها تشدید شده است، اضافه کرد: اکنون شاهد همکاری بسیار مناسب بسیجیان در توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به همکاری و حمایت دستگاه‌های مختلف نظارتی، افزود: مطمئناً تشدید بازرسی‌ها و همچنین توزیع اقلام اساسی با حمایت و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف تحقق یافته و این امر به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
وی با ذکر این مطلب که برای تشدید بیشتر بازرسی‌ها با حمایت‌های بی‌دریغ دادستان مرکز استان مقرر شده تا واحدهای صنفی که بیش از سه بار تخلف کرده‌اند با درج پرونده به مردم معرفی شوند، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند کمک زیادی بر تأثیرگذاری بازرسی و نظارت داشته باشد.
صفی‌خانی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای بهبود وضعیت بازار و نقش بی‌بدیل ائمه جمعه، افزود: مطمئناً ائمه‌جمعه می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات و دوری تنش در بازار داشته باشند و امیدواریم از تمام ظرفیت خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر این‌که تا پایان بهمن‌ماه بیش‌از ۶۵۰ تن گوشت قرمز، ۱۲۲۰ تن برنج، ۸۵۰ تن مرغ منجمد، ۳۰۰ تن شکر در سطح استان توزیع شده و این روند به‌صورت مداوم ادامه خواهد داشت، افزود: سهمیه لاستیک خودروهای سنگین در نظر گرفته شده برای لرستان ۲.۶ دهم درصد بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این عدد به بالای شش درصد رسیده و شاهد جذب تعداد قابل توجهی لاستیک مورد نیاز رانندگان لرستانی هستیم.
وی با اشاره به وضعیت توزیع لاستیک خودروهای سنگین در سطح استان لرستان، افزود: امسال در برهه‌ای شاهد بروز مشکلی در زمینه تامین لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین بودیم که خوشبختانه با تلاش صورت گرفت استان لرستان جز معدود استان‌هایی بود که با کمترین تنش روبرو شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر این‌که اکنون مشکلی در زمینه توزیع لاستیک سبک و سنگین مورد نیاز رانندگان نداریم و این اقدام از طریق سامانه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: افرادی‌که کارت هوشمند ندارند نیز از طریق اتحادیه و تحت نظارت کارشناس مربوطه می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

افزایش ۱۷ درصدی آمار تولید در لرستان

وی با اشاره به وضعیت تولید در لرستان افزود: خوشبختانه با وجود تمامی مشکلات و موانع پیش رو شاهد افزایش ۱۷ درصدی آمار تولید در سطح استان در سال جاری هستیم همچنین در ۹ ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات لرستان به بیش از ۲۲۵ میلیون دلار رسیده و ۳۲ محصول لرستان به ۴۸ کشور دنیا صادر می‌شود.
صفی‌خانی با ذکر این مطلب که در سال‌جاری اقدامات مناسبی برای حمایت از واحدهای تولیدی انجام شده که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد برطرف شدن مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی استان لرستان هستیم، گفت: امسال شاهد بهبود روند تولید در واحدهای مختلفی همچون نساجی بروجرد، شیشه الیگودرز، فولاد الیگودرز و واحدهای دارویی لرستان هستیم.

انتهای پیام

captcha