رفع تصرف ۶ موقوفه در سردشت
کد خبر: 3798736
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
طی سال جاری صورت گرفت؛

رفع تصرف ۶ موقوفه در سردشت

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در رابطه با آمار موقوفات رفع تصرف شده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ موقوفه به مساحت ۱۶ هزار و ۱۳۲ مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

رفع تصرف ۶ موقوفه در سردشت

رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: طی سال جاری ۳۷ طرح عمرانی در رابطه با مساجد در شهر و روستا‌های محروم و مرزی این شهرستان اجرا شده است.
وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها، روستا‌های محروم و نقاط کم‌‌برخوردار شهری مد‌نظر بوده و در این راستا سه میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت تصریح کرد: این طرح‌های عمرانی شامل دو طرح غسال‌خانه، چهار طرح خانه عالم، دو مورد سرویس بهداشتی، دو مورد وضو‌خانه، دو طرح محوطه‌سازی و ۲۵ طرح مرمت و باز‌سازی مساجد بوده است.
وی بیان کرد: این طرح‌ها در ۲۶ روستای دارای دهیاری و چهار طرح در شهرها اجرا شده که هفت مورد نیز در روستا‌های فاقد دهیاری و بر‌اساس عقد تفاهم و با مشارکت فرمانداری و بخشداری‌ها بوده است.
شمسی در رابطه با آمار موقوفات رفع تصرف شده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ موقوفه به مساحت ۱۶ هزار و ۱۳۲ مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: ارزش این تعداد موقوفات رفع تصرف شده بر اساس گزارش کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار کرد: هشت هزار متر‌مربع باغ انگور، هشت هزار متر‌مربع زمین کشاورزی، دو باب مغازه سه دهنه به مساحت ۱۲ متر‌مربع، یک باب ساختمان مسکونی دو طبقه به مساحت۱۲۰ متر‌ مربع در داخل شهر سردشت به همراه یک مغازه تجاری از جمله موقوفات باز‌پس‌گیری شده است.
امسال همچنین ۱۱ موقوفه قدیمی نیز در سطح این شهرستان شناسایی شده و در سردشت ۳۸۲ موقوفه و ۶۱۰ رقبه وجود دارد.
انتهای پیام

captcha