شهادت یک مرزبان در درگیری مسلحانه در بانه
کد خبر: 3798827
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

شهادت یک مرزبان در درگیری مسلحانه در بانه

گروه سیاسی ــ یکی از مرزبان غیرتمند کشورمان در درگیری مرزبانان هنگ مرزی بانه با اشرار مسلح شب گذشته، ۲۶ اسفندماه به مقام شهادت نائل آمد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار کیومرث شیخی، فرمانده مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: شب گذشته ماموران حین پایش و مراقبت از مرزها، با متجاوزان مرزی مسلح در منطقه هنگ مرزی بانه درگیر شدند و مرزبانان غیرتمند و شجاعانه با آنان مقابله کردند.
وی افزود: مرزبانان ضمن تحمیل تلفات فراوان بر متجاوزان موفق شدند، از نفوذ آنان جلوگیری کنند که در نهایت تعدادی از متجاوزان با استفاده از شرایط بد آب وهوایی و پشش جنگلی به سمت خاک کشور مقابل گریختند.
فرمانده مرزبانی استان کردستان، اعلام کرد: در این درگیری گروهبان یکم ابوذر حمزه کردخوردی، با وصف اینکه در مقابل متجاوزان مرزی با رشادت مقتدرانه ایستادگی کرد، از ناحیه پای راست گلوله خورده و به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سردار کیومرث شیخی در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والا مقام یادآور شد: مرزهای استان کردستان در کنترل کامل مرزبانان است و با شدت هر چه تمام تر از حریم مرزی حراست و پاسداری می کنیم و اجازه هرگونه تحرک و تجاوز مرزی را نخواهیم داد.

captcha