تشریح برنامه‌های «آرامش بهاری» در فارس/ خیمه معرفت در تخت جمشید برپا نمی‌شود
کد خبر: 3798946
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

تشریح برنامه‌های «آرامش بهاری» در فارس/ خیمه معرفت در تخت جمشید برپا نمی‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن تشریح برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» از اجرای این طرح در 500 بقعه متبركه استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 27 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای هشتمین دوره طرح «آرامش بهاری» در 500 بقعه متبركه این استان خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفندماه جاری آغاز و تا 14 فروردین‌ماه 98 ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه برنامه تحویل سال نیز در 62 بقعه متبركه استان فارس برگزار خواهد شد، افزود: امسال تلاش كردیم تا بر كیفیت برنامه‌های خود بیافزاییم لذا در نوروز 98 تنها 5 خیمه معرفت دینی در 5 بقعه متبركه شاخص استان شامل حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، حرم امامزاده آقام شهید(ع) فراشبند، امامزاده اسماعیل فسا(ع)، امامزاده سیدحسین(ع) كازرون و حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز برپا خواهیم كرد.

علت عدم برپایی خیمه معرفت در تخت جمشید
موسوی با تصریح اینكه در ایام نوروز 98 خیمه معرفت دینی از سوی سازمان اوقاف در محل تخت جمشید برپا نخواهد شد، افزود: به دلیل اینكه از سال‌های قبل یك گروه مبلغ متخصص بومی در ایام نوروز در محل تخت جمشید حضور پیدا می‌كردند، لذا ما سعی كردیم كه دیگر موازی‌كاری در این زمینه انجام ندهیم لذا در نوروز پیش‌رو تنها مبلغان بومی آن منطقه حضور خواهند داشت.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام 151 مبلغ بومی و غیربومی برای اجرای طرح «آرامش بهاری» به نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد 41 نفر مبلغان متخصص غیربومی و 110 نفر از آنان نیز روحانیان بومی استان هستند.
وی با ذكر این نكته كه در اجرای این طرح 41 كارشناس متخصص مذهبی و 5 هزار نفر نیرو همكاری داشته و به زائران نوروزی خدمت‌رسانی می‌كنند، ادامه داد: 100 مسجد بین راهی برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی مهیا كردیم.

برپایی 400 كمپ اقامتی
موسوی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها 40 حسینیه در شیراز و 200 حسینیه در سراسر استان فارس برای اسكان مسافران نوروزی در ایام بارندگی و سرما مهیا شده است؛ ضمن اینكه برای اسكان تعداد زیادی از زائران در بقاع امامزاده اسماعیل(ع) فسا، امامزاده شهید(ع) فراشبند و امامزاده سیدحسین(ع) كازرون تمهیداتی اندیشیده شده است و علاوه بر زائرسراهای این سه بقعه، 400 كمپ اقامتی نیز جهت اسكان ضروری مسافران آماده است.

مهیاسازی 10 مسجد تاریخی برای میزبانی از مسافران نوروزی
مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه 26 باب زائرسرا در جوار بقاع متبركه فارس جهت پذیرایی از زائران آماده است، گفت: 10 مسجد تاریخی فارس به‌صورت ویژه در خدمت مسافران نوروزی خواهند بود.
انتهای پیام

captcha