جشنواره‌های رضوی کاهش یافت/ سفارش تولید متن و سناریو داده‌ایم
کد خبر: 3798974
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
برازش اعلام کرد:

جشنواره‌های رضوی کاهش یافت/ سفارش تولید متن و سناریو داده‌ایم

گروه جامعه ــ مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با اشاره به تجمیع جشنواره‌های شعر رضوی و برگزاری دوسالانه جشنواره فیلم و تئاتر رضوی، گفت: بر روی تولید محصولات فاخر سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از تغییرات جشنواره امام رضا(ع) سخن گفت و در تشریح دلایل تجمیع تعدادی از جشنواره‌ها، گفت: در یک برهه از زمان مسئولان جشنواره‌ به این نیت که هر استانی یک موضوع برای برگزاری جشنواره داشته باشند، موضوعات جشنواره را کمی گسترش داد‌ند

هدف بنیاد تولید محتوای باکیفیت است

وی افزود: نتیجه این اقدام برگزاری هشت جشنواره شعر در استان‌های مختلف از جمله جشنواره رباعی رضوی در همدان، شعر سپید در بیرجند، شعر اقوام در فارس، مشاعره در بوشهر، شعر ترکی در آذربایجان غربی و ... بود. اما آیا در سال این همه شعر در کشور با موضوع امام رضا(ع) آن هم با سبک‌های مختلف شعری سروده می‌شود؟ مگر در سال چند رباعی سروده می‌شود؟ آیا مشاعره جشنواره است؟

برازش با اشاره به اینکه آثار ارسالی به برخی از جشنواره‌ها بسیار کم بود، گفت: مگر در سال چند سناریوی تئاتر تولید می‌‌شود که در یک موضوع تخصصی یعنی امام رضا(ع) بتوانیم جشنواره تئاتر برگزار کنیم؟ این دلایل موجب تجمیع جشنواره‌های شعر و برگزاری یک سال در میان جشنواره‌ تأتر و فیلم رضوی شد.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری این جشنواره‌ها موجب توجه بیشتر مردم به تولید محصولات هنری در خصوص امام رضا(ع) نمی‌شد؟ گفت: تاحدی این نتیجه را داشت، اما به طور کلی سناریوی تئاتر خیلی کمی در کشور تولید می‌شود. حتی برخی از جشنواره‌ها به مرحله‌ای رسیده بودند که آثار سطحی‌تر پذیرش می‌شد. از سوی دیگر خود این جشنواره‌های متعدد هزینه‌بر بود.

وی اعلام کرد: بر همین اساس قرارشد یک سال جشنواره تئاتر کودک و یک سال جشنواره تئاتر بزرگسالان برگزار شود و به گروه‌های حرفه‌ای سفارش تولید متن و سناریو دهیم. یعنی تصمیم گرفتیم بر روی تولید محصولات سرمایه‌گذاری کنیم، کمیت را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم.

برگزاری جشنواره‌های وحدت و همدلی رضوی در استان‌هایی با جمعیت ترکیبی

برازش از توجه به استان‌های محروم به خصوص استان‌هایی که جمعیت ترکیبی دارند در جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر جشنواره‌های معمول، مقرر شده جشنواره‌های وحدت و همدلی برای اولین بار در این استان‌ها برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه فقط بخشی از کارهای بنیاد امام رضا(ع) برگزاری جشنواره است و باید کارهای مرتبط با بنیاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر همین اساس تلاش داریم دست به تولید آثار فاخر و برتر در مورد امام رضا(ع) بزنیم و سفارش‌هایی به برترین هنرمندان کشور هم ارائه کرده‌ایم.

ظرفیت‌آفرینی در حوزه هنر برای تولیداتی با محوریت امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه به دلیل تمرکز بر کارهای جشنواره نباید کار بنیادی نادیده گرفته شود یا کمتر مورد توجه قرارگیرد، اظهارکرد: اگر در حوزه هنر سناریوی تئاتر داشته باشیم، می‌توان تئاترهای متعدد و فاخر در زمینه امام رضا(ع) اجرا کرد. داستان بینوایان را در نظر بگیرید سال‌هاست که براساس این داستان فیلم، تئاتر، انیمیشن و ... تولید می‌شود. ما هم باید ظرفیت‌آفرینی‌ کنیم که بارها و بارها بتوان از آن آثار هنری تولید کرد.

برازش در پایان سخنان خود از انجام یک کار خاص برای اصحاب هنر و اندیشه نیز خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری برای تسهیل زیارت هنرمندان و خانواده‌های آنها فراهم شده‌ است و از اول اردیبهشت ماه سال 98 محلی ویژه در مشهد با قیمت بسیار نازل میزبان اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود و سالیانه سه هزار نفر از هنرمندان می‌توانند از این مکان استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای تشویق هنرمندان به منظور انجام کار هنری برای امام رضا(ع) اقدامی شده است؟ گفت: مسئله فقط خلاقیت هنری نیست. هنرمندان باید به قلیان روحی برسند تا اثری خلق کنند. این اتفاق خوب با تسهیل زیارت زودتر رخ می‌دهد.

انتهای پیام

captcha