تأکید استاندار لرستان بر باز بودن منظم مساجد در ایام نوروز
کد خبر: 3798986
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

تأکید استاندار لرستان بر باز بودن منظم مساجد در ایام نوروز

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان با تأکید بر افزایش زمان باز بودن مساجد، اظهار کرد: مساجد و نمازخانه‌ها به‌طور منظم و مستمر جهت رفاه حال نمازگزاران باز باشند‌.

تاکید استاندار لرستان بر باز بودن منظم مساجد در ایام نوروزبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان‌ شامگاه دوشنبه، ۲۷ اسفند در جلسه ستاد اقامه نماز استان لرستان با اشاره به این‌که امروز به‌دلیل سفرهای نوروزی و تعطیلات به‌طور فوق‌العاده این جلسه تشکیل شده است، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های مساجد و نمازخانه‌ها بر عهده مردم و هیئات‌ امنا است.

وی با ذکر این مطلب که دستگاه‌‌های فرهنگی وظیفه بیشتری در امر اقامه نماز دارند، تصریح کرد: برای ستاد سفر کمیته‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام وظایفی دارند، اکنون در فصل گردشگری که پیش رو است تأکید ویژه‌ای بر موضوع نماز و تسهیل‌گری اقامه آن داریم.

خادمی با تاکید بر ایجاد فضای لازم و تسهیل‌گری برای افرادی که بخواهند نماز به‌موقع اقامه کنند، افزود: این مهم از وظایف دولت است که در ایام نوروز با توجه به حجم بالای مسافران در استان و آنچه که در اختیار داشته و ایجاد کرده‌ایم، با امکانات موجود خود بتوانیم شرایطی برای مسافران ایجاد کنیم تا برای انجام این فریضه الهی مشکلی نداشته باشند.

استاندار لرستان با ذکر این مطلب که دستگاه‌های متولی و فرهنگی، مساجد شهری و بین راهی را ساماندهی و مراکز خدمات بین راهی نیز کنترل شوند، ادامه داد: هدف اصلی ما ارائه خدمات رفاهی بهتر است.

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که دستگاه‌های متولی و دیگر مؤسسات خصوصی و مردمی به اقامه نماز موضوع خطیر توجه خاص داشته باشند، افزود: رستوران‌ها، مراکز گردشگری و اقامتی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف هستند مساجد مجموعه خود را تجهیز و ساماندهی کنند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های فرهنگی، امور بانوان، نماینده استانداری به‌منظور بررسی و تسهیل‌گری برای اقامه نماز و خدمات رفاهی مسافران، گفت: در اولین فرصت طی سال آینده جلسه‌ای برای هماهنگی مدیریت مساجد تشکیل شود.

خادمی با ذکر این مطلب که دستگاه‌های استان آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی دارند و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی باشیم کمااینکه انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش تعداد مسافرت‌های نوروزی به لرستان باشیم‌.

استاندار لرستان اشاره‌ای به افزایش زمان باز بودن مساجد و نمازخانه‌ها کرد و گفت: مساجد و نمازخانه‌ها  به‌طور منظم و مستمر جهت رفاه حال نمازگزاران باز باشند و در این راستا خدام و هیات‌امنا توجیه شوند.

انتهای پیام

captcha