شرکت ۷۰ هزار یزدی در محافل و جلسات کرسی تلاوت قرآن
کد خبر: 3798993
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

شرکت ۷۰ هزار یزدی در محافل و جلسات کرسی تلاوت قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۷۴ مورد محفل قرآنی با حضور بیش از ۲۰ هزار شرکت‌کننده و بیش از ۲۵۰ جلسه کرسی تلاوت با حضور ۵۳ هزار و ۱۷۵ نفر در شهرستان یزد برگزار شده است.

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 97 اظهار کرد: تشکیل انجمن خیران و مجمع قرآنیان استان از جمله اقدامات است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم خبر داد و گفت: سیزدهمین دوره طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سال 97 با حضور 372 نفر ثبت‌نام‌کننده از استان یزد برگزار شد که پس از طی مراحل آزمون‌های کتبی و شفاهی تعداد 44 نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن در رشته‌های 3، 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم شدند.
رضایی ادامه داد: در این طرح تاکنون 253 مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد اعطا شده است.
وی بیان کرد: طرح قرآنی بسیاری از جمله طرح با قرآن در رمضان، طرح زلال اعتکاف، برگزاری اردوهای تفریحی ویژه معلمان و متعلمان کلاس‌ها، برگزاری همایش‌ها و گفتمان‌های دینی از جمله فعالیت‌هایی است که در سال 97 اجرا شده است.

برگزاری بیش از 300 محفل و کرسی تلاوت در یزد
رضایی گفت: 74 مورد محفل قرآنی با حضور بیش از 20هزار شرکت‌کننده و بیش از 250 جلسه کرسی تلاوت با حضور 53 هزار و 175 نفر در شهرستان یزد برگزار شده است.
وی افزود: تکریم از چهره‌های برتر قرآنی استان، فعالیت‌های قرآنی بسیاری به موسسات و مراکز قرآنی مردمی واگذار و نظارت کردن بر حسن اجرا، همکاری با مراکز مردمی و دولتی برای اجرای برنامه‌های قرآنی استان از دیگر اقدامات در این اداره است.
رضایی بیان کرد: از اقدامات ویژه سازمان اعزام قاری، حافظ، داور، گروه‌های همخوانی، تواشیح و معلمان به مراکز درخواستی بوده است و همچنین برخی کتابخانه‌های تخصصی قرآن کریم تجهیز شدند و نرم افزارهای قرآنی و کتب آموزش قرآن نیز تهیه و توزیع شد.
وی اظهار کرد: از 21 مورد موسسه قرآنی، 49 مورد خانه قرآن و 110 جلسه آموزشی قرآن کریم حمایت و پشتیبانی صورت گرفت و بر فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها و اتحادیه موسسات قرآنی نظارت و ارزیابی صورت گرفت.

برگزاری 972 دوره قرآنی در یزد
رضایی تصریح کرد: 972 دوره در قالب 24 موضوع در بخش‌های آموزش عمومی قرآن کریم، آموزش تخصصی قرآن کریم و تربیت کادر متخصص قرآنی در استان اجرا شده است.
وی افزود: در بخش آموزش عمومی قرآن کریم به آموزش قرائت سطح1تا3، آموزش مفاهیم قرآن سطح1، آموزش حفظ جزء 30 قرآن کریم، آموزش نیم جزء پایانی قرآن، آموزش قرائت نماز، آموزش تفسیر قرآن و در نهایت آموزش کارکنان حج و زیارت بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه 112 کلاس و دوره آموزشی در بخش آموزش تخصصی قرآن صورت گرفته است گفت: از جمله مهمترین برنامه‌های این بخش کارگاه سه روزه و یک روزه سبک زندگی قرآنی بوده است.

اقدامات در راستای تربیت کادر متخصص قرآنی
وی ادامه داد: برای ارتقاء دانش و مهارت قرآنی روحانیون مستقر، تربیت آموزش یار روانخوانی و روخوانی قرآن کریم و ارتقا و بازآموزی معلمان دوره‌های آموزشی بسیاری برگزار شد.
رضایی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن از جمله تربیت معلم روخوانی و روانخوانی، تربیت معلم تجوید قرآن کریم، تربیت معلم مفاهیم قرآنی، تربیت داور وقف و ابتدا، تربیت معلم صوت و لحن و تربیت مدرس آشنایی و انس کودکان با قرآن از جمله دوره‌هایست که امسال در بخش تربیت کادر متخصص قرآنی انجام شده است.

انتهای پیام

captcha