آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3799033
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امروز همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه و شاخص استان آغاز شده و از زائران و مسافران در ایام نوروز میزبانی می‌کنند.

آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از امروز ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده در آستان ۳۹ بقعه متبرکه و شاخص استان برپا می‌شود.
وی ادامه داد: در قالب طرح آرامش بهاری اجرای برنامه‌های ویژه تحویل سال نو، اعزام مبلغان بومی و اعزامی از قم به چندین بقعه شاخص استان، پاسخگویی به مسائل شرعی، شبهات و مشاوره وقف و خانواده در دستور کار قرار دارد.
آسوده برپایی غرفه نقاشی، کودک و نوجوان و خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت در امامزادگان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: قبل از اجرای طرح نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه انجام می‌شود.
وی برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و گسترش معارف اهل بیت(ع) و قرآنی و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه را از دیگر اهداف اجرای طرح بهاری عنوان کرد.
آسوده با بیان اینکه تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه نیز برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده‌سازی می‌شود، گفت: همچنین افزون براین مهم، هشت امام‌زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید‌عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان نیز که دارای زائرسرا هستند برای اسکان زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۶۱۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۰ رقبه و ۱۶۸ بقعه متبرکه در سطح استان است.
انتهای پیام

captcha