زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را دارد
کد خبر: 3799047
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را دارد

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار زنجان توسعه اشتغال و صیانت از شغل‌های موجود را از اولویت‌های کاری سال 98 برشمرد و گفت: زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را دارد.

زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را داردبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی ۲۷ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: در سال آینده انتخابات مهمی پیش‌رو داریم. شرایط انتخابات را باید همه رعایت کنند؛ از این‌رو انتخاب معاون سیاسی و امنیتی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار بود.
وی به انتخاب مدیرکل روابط عمومی استانداری اشاره کرد و گفت: فعال کردن شورای رسانه، بهبود ارتباط مدیران با رسانه‌ها و نیز با استفاده‌ از هیئت اندیش‌‌ورز مشکلات رسانه برطرف و مشکلات رفاهی آن‌ها حل شود.
استاندار زنجان بیان کرد: در طول ۳ ماه گذشته اقدامات خوبی را آغاز کردیم که یکی از آن‌ها ارتباط با مردم و اقشار مختلف بوده است. توانستیم قیمت مرغ را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نگه داریم و با توجه نزدیکی به عید و نیاز هتل‌ها و رستوران‌ها به مرغ، سعی داریم زیر قیمت کف بازار برای آن‌ها توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه سعی شده تا واحدهای تولیدی کمتر با مشکل روبه‌رو شوند، ابراز کرد: امروز در سایه همکاری و هماهنگی نقشه راه مشخص شده و اجرای ۴۰ پروژه با اعتبار 5900 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.   
حقیقی ادامه داد: در بخش مالیات ۲۵۰ میلیارد تومان دریافتی داشتیم که در این خصوص رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی ۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.
وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۸ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در نظر گرفتیم که ۶۰۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند. یکی از مهمترین برنامه‌ها افزودن به چرخه زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی است.
حقیقی ادامه داد: در بخش شوینده فولاد می‌توانیم زنجیره تولید را افزایش دهیم و در این حالت ارزش افزوده صنایع چند برابر می‌شود. نساجی و پوشاک از دیگر ظرفیت‌های توسعه صنعتی استان است. سرمایه گذاری خارجی در استان هم به مبلغ 290 میلیون دلار عملیاتی شده است.
وی تصریح کرد: در سال ۹۸ امیدواریم تسهیلات خوبی اختصاص یابد تا اشتغال بیشتری ایجاد کنیم و در این خصوص به استانداران تفویض اختیار شده است. ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار برای استان زنجان اختصاص یافته تا بتوانیم ۳۶ هزار شغل جدید ایجاد و یا از شغل‌های موجود صیانت کنیم.
استاندار زنجان در مورد بخش معدن تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ معدن وجود دارد که ۲۶ معدن راکد تعیین تکلیف شدند. در بخش بازآفرینی شهری نیز ۵ شهرستان در اولویت بهسازی قرار دارند که بخشی دولتی باید امکانات دهد و بخش خصوصی در این کار مشارکت کند.
وی راه‌ها و به‌ویژه بزرگراه‌ها را از جمله مسائل مهم توعه استان خواند و گفت: باید ۲ درصد بزرگراه داشته باشیم تا ۲.۴ درصد ترافیک خودروهای سنگین را تحمل کند. احداث 50 کیلومتر بزرگراه در دست اقدام داریم که به ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه مورد نیاز این استان نزدیک شویم.
حقیقی با اشاره به اینکه سهم اشتغال کشاورزی کشور ۱۸ درصد و استان زنجان ۳۷ درصد است، بیان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوهای ما خوب است.باید در حوزه صنایع تبدیلی در شهرستان‌هایی مثل خدابنده جدی‌تر عمل کنیم و طرح کاداستر و همین طور سنددار کردن اراضی را جدی بگیریم؛ 270 هزار هکتار نقشه برداری در حال انجام است.
وی به افتتاح شهرک برق، الکترونیک و آی تی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: این استان بستر تولید برق فشار قوی را دارد و افراد موفق حوزه آی تی نیز زنجانی هستند و می‌توانند در این راستا سبب رشد و توسعه صنایع پاک در این استان شوند.
استاندار زنجان عملیاتی شدن طرح سبزه‌میدان را از دیگر اقدامات مهم خواند و افزود: از پاساژسازی برای حفظ رونق بازار جلوگیری کردیم. توسعه بیمارستان ولیعصر و ساماندهی پسماند روی موضوعات مهمی بود که در اولویت‌های کاری قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: استان زنجان از نظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را به خود اختصاص داده است. دوخطه کردن راه آهن زنجان - قزوین لازمه ورود سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی است
این مسئول در حوزه حفظ اشتغال تصریح کرد: ۵۰۰۰ نفر در ۳ سال اخیر بازنشسته شدند که در واقع باید بیمه اجباری کاهش یافته باشد در حالی که بیمه اجباری از ۱۰۴ هزار نفر به ۱۱۲ هزار نفر رسیده که نشان از بهبود وضع اشتغال است.
حقیقی یادآور شد: در سال ۹۸ یکی از بزرگترین اقدامات ما انتخابات است. انتخاباتی موفق محسوب می‌شود که آسیب‌شناسی خوبی شده باشد و اشکالات دوره‌های قبل شناسایی شود. خدمت به مردم این نیست که فقط هر کس برای پیروز شدن حزب خود در انتخابات تلاش کند؛ بلکه هدف باید خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور باشد.
انتهای پیام
captcha