حضور و مشارکت مردم در انتخابات منوط به خدمتگزاری مسئولان است
کد خبر: 3799082
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

حضور و مشارکت مردم در انتخابات منوط به خدمتگزاری مسئولان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک نماینده سابق مجلس گفت: راهکار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده مجلس این است که احساس کنند مسئولان به دنبال خدمتگزاری هستند و تمام توان خود را برای حل مشکلات معیشتی آنها به کار می‌گیرند.

حضور و مشارکت مردم منوط به خدمتگزاری مسئولان است

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه سال 97 سال پر تلاطمی برای کشور ما بود، اظهار کرد: در عرصه سیاسی، بدعهدی آمریکایی‌ها آشکارا مشخص شد و ترامپ با خروج از برجام، یک بار دیگر عدم پایبندی آمریکا به قوانین و نظام‌های بین‌المللی را ثابت کرد، اگر چه زمانی که دولتی به عنوان یک شخصیت حقوقی قرارداد یا پیمان‌نامه‌ای را امضا می‌کند، دولت‌های دیگری که در آن سرزمین بر سر کار می‌آیند، موظف به رعایت تعهدات دولت‌های قبل هستند، ولی متأسفانه دولت آمریکا از این قاعده سرپیچی کرد.
وی افزود: در سال 97، یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ در پیرامون کشور ما اتفاق افتاد و آن، اضمحلال تقریبی تکفیری‌ها بود که علی‌رغم حمایت و تجهیز از سوی کشورهای مختلف، از عرصه اثرگذار منطقه‌ای کنار رفتند و با وجود تلاش برای سرنگونی دولت سوریه، دولت اسد پابرجا ماند و این تکفیری‌ها بودند که از صحنه روزگار محو شدند.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: چون دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی سال‌ها است با روش‌های مختلف درصدد آسیب رساندن به این نظام هستند، با تشدید فشارها به دنبال این بودند که مردم را از انقلاب جدا سازند و مسائلی نظیر افزایش نرخ ارز، تورم و گرانی اتفاقات نگران‌کننده‌ای بود که در سال 97 رخ داد، ولی به لطف خداوند و با عنایت حضرت بقیه الله(عج) و حسن تدبیر مقام معظم رهبری تاکنون آسیبی متوجه نظام نشده و نظام با قدرت در حال پیشرفت است.
اسفنانی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در سال 97 گفت: در سال گذشته توانستیم از حیث موشکی و نظامی، قدرت و توانمندی خود را به رخ جهانیان بکشیم و همین مسئله موجب بازداشتن آنها از اقدام نظامی احتمالی شد که همواره مدعی آن بودند. اگرچه سال 97 سال سختی به لحاظ تأمین معیشت مردم بود، ولی به لطف خداوند امیدواریم سال جدید سال گشایش، موفقیت و رفع گرفتاری‌های مردم باشد.

اتحاد و مقاومت، رمز ثبات کشور است
وی تصریح کرد: هر جا که مردم و مسئولان بر مواضع برحق خود ایستادگی کردند، موفقیت حاصل شد و هر جا که مسئولان با یکدیگر متحد بوده و از پشتوانه مردمی به نحو صحیح استفاده کردند، دشمن پا پس کشید و شاهد ثبات کشور بودیم. این تجربه گرانبها روی دیگری نیز دارد و آن این است که هر جا تفرق و نزاع‌های جزیره‌ای حاکم بوده و میان مردم و مسئولان فاصله وجود داشته باشد، ارمغانی جز آسیب به دنبال نخواهد داشت و اتفاقا دشمن نیز به دنبال رخنه در همین موقعیت‌ها است که باید آن را تجربه‌ای برای سال‌های آینده قرار داد تا بتوان با سرافرازی و افتخار، مشکلات را پشت‌سر گذاشت.
این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده مجلس را فراهم کرد، گفت: مردم ایران بسیار قدرشناس هستند و این ویژگی را همواره حتی در سخت‌ترین شرایط ثابت کرده‌اند و در تنگناهای حاد دست از حمایت از نظام و انقلاب نکشیده‌اند. اگر مردم حس کنند که مسئولان توان خود را برای تأمین معیشت و فراهم ساختن اسباب راحتی آنها صرف می‌کنند، اعتماد به جامعه برمی‌گردد. هر جا که مردم پشت‌سر نظام بایستند، نقطه قوت ما خواهد بود و دشمن مرعوب و مأیوس خواهد شد؛ بنابراین راهکار حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که احساس کنند مسئولان به دنبال خدمتگزاری هستند، خدای نکرده در پی تخریب و آسیب زدن به یکدیگر نیستند و ارزش‌ها و خط قرمزهای نظام برای آنها حائز اهمیت است؛ در این صورت، مردم به مسئولان و نظام اعتماد کرده و در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند.
انتهای پیام

captcha