55 بقعه متبرکه البرز میزبان طرح آرامش بهاری
کد خبر: 3799151
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

55 بقعه متبرکه البرز میزبان طرح آرامش بهاری

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: هشتمین طرح ملی آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه این استان اجرا می‌شود.

55 بقعه متبرکه البرز میزبان طرح آرامش بهاری

حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، ترویج معارف معصومین(ع)، تعمیق باورهای دینی با شیوه‌های نوین، پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، توزیع محصولات فرهنگی فاخر، ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و ارائه خدمات شایسته به مردم از جمله اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری است.
وی، بهره‌برداری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور ترویج و فرهنگ توسعه معارف قرآنی و همچنین توسعه گردشگری مذهبی و ارائه خدمات به آحاد مختلف مردم را از دیگر این اهداف برشمرد.
قبادی با اشاره به اجرای این طرح در 55 بقعه متبرکه استان البرز، گفت: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این طرح، ستاد خبری و اطلاع‌رسانی با حضور رابطین بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری تشکیل شد.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز ادامه داد: بیشترین سفر و مسافرت در کشور در ایام نوروز انجام می‌شود به همین دلیل طرح فرهنگی آرامش بهاری در اولویت کاری مجموعه اوقاف استان قرار گرفته است.
این مسئول بیان کرد: این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: این طرح در 15 بقعه متبرکه شهرستان کرج، 17 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ، پنج بقعه متبرکه نظرآباد، سه بقعه متبرکه اشتهارد و 15 بقعه متبرکه طالقان برگزار می‌شود.
قبادی گفت: از 55 بقعه متبرکه در سطح استان، آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) به عنوان بقعه ویژه مجری طرح انتخاب شده است.
معاون فرهنگی اوقاف البرز ادامه داد: این آستان مقدس به دلیل قرارگرفتن در حاشیه اتوبان کرج- قزوین و در مسیر راه‌های مواصلاتی 13 استان کشور، اهمیت بسیاری برای پذیرایی از مسافران و زایران نوروزی دارد.
وی گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در این امامزاده به صورت موقت و با برپایی چادر اقامت موقت داشته باشند.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز افزود: برای اجرای این طرح، خیمه های معرفت در بقعه های مجری دایر می‌شود که در این خیمه ها 15 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی مستقر هستند.
وی تصریح کرد: در خیمه های معرفت، غرفه های کودک، نوجوان، رسانه، وقف، مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی برپا می‌شود.
قبادی گفت: برای بقاع متبرکه مجری طرح، 21 عنوان محصول فرهنگی، به تعداد 3345 جلد، از جمله کتاب کودک، کتاب نوجوان، کتاب احکام و سی دی های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی به برنامه های مد نظر، در این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع) و غبارروبی بقاع متبرکه، ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) در روز دوم فروردین، شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و جشن مبعث حضرت رسول(ص) در روز 14 فروردین از جمله این برنامه‌ها است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: همچنین برنامه تحویل سال در بقاع مجری طرح آرامش بهاری از ساعت 23 چهارشنبه 29 اسفندماه جاری آغاز می‌شود.
وی گفت: این برنامه در بقاع متبرکه نظیر امامزادگان طاهر(ع)، محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک، حسن (ع) کرج، حیدر (ع) کلاک، هادی (ع) ینگه امام، محمد (ع) دنگیزک نظرآباد، ام اکبری (س) و ام صغری (س) اشتهارد، عبدالقهار (ع) ساوجبلاغ و امامزاده اظهرالدین(ع ) روستای ایقربلاغ ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌های تحویل سال، شامل ختم سوره مبارکه یاسین، قرائت زیارت امین الله، دعای توسل و سخنرانی است.
قبادی بیان کرد: ستاد آرامش بهاری استان در سراسر این ایام فعال بوده است و مسافران و زایران نوروزی می توانند از طریق شماره سامانه پیامک کوتاه 10000114120 و تلفن گویای 02164872600 (قرارگاه مرکزی طرح آرامش بهاری) پیشنهادات و انتقادات خود را اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام

captcha