149 مسجد یزد؛ میزبان 10 هزار معتکف رجبیه
کد خبر: 3799253
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

149 مسجد یزد؛ میزبان 10 هزار معتکف رجبیه

گروه معارف- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه سال 1440 با حضور بالغ بر 10 هزار نفر در 149 مسجد استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در مساجد استان از سحرگاه 29 اسفندماه مصادف با 13 رجب المرجب اظهار کرد: پس از جمع آوری آمار اولیه تعداد معتکفان در مساجد سطح استان شاهد استقبال بسیار خوب مردم ولایتمدار دارالعباده علیرغم قرار گرفتن در تعطیلی آخرین روز سال و تقارن آن با نخستین روزهای سال جدید بوده‌ایم.
وی ادامه داد: بنا به آمارهای اولیه جمع آوری شده از شهرستان‌ها مراسم معنوی اعتکاف رجبیه سال 1440 در 149 مسجد استان با حضور 10 هزار و 61 نفر در حال برگزاری است.
کارگر با بیان اینکه در سال گذشته بیست و یک هزار و 401 نفر در 186 مسجد در سطح استان معتکف شده بودند افزود: گرچه در اعتکاف سال 97 شاهد کاهش تعداد معتکفان بوده‌ایم اما آمار معتکفان علیرغم شرایط زمانی قابل توجه است.
وی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در این مراسم معنوی شش هزار و 221 نفر خواهر و سه هزار و 840 نفر برادر هستند.
کارگر بیشترین تعداد معتکفان را مربوط به شهرستان یزد دانست و بیان کرد: در مجموع سه هزار و 747 نفر در 27 مسجد شهرستان یزد معتکف شده‌اند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: از مجموع معتکفان شهرستان یزد دو هزار و 449 نفر خواهر و یک هزار و 298 نفر برادر هستند.
وی افزود: پس از شهرستان یزد، شهرستان‌های میبد با یک هزار و 602 نفر، اردکان با یک هزار و 171 نفر، تفت با 856 نفر و مهریز با 828 نفر بیشترین تعداد معتکفان استان را به خود اختصاص داده‌اند.
کارگر گفت: از نظر تعداد مساجد میزبان معتکفان نیز شهرستان میبد با 23 مسجد، تفت با 22 مسجد، اردکان با 18 مسجد و مهریز با 12 بیشترین تعداد مساجد را پس از شهرستان یزد در ایام اعتکاف به معتکفین اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ویژه دانشجویان در استان گفت: این مراسم در یک مسجد در شهرستان یزد و با حضوری 130 نفر در حال برگزاری است.
کارگر تصریح کرد: در بخش دانش آموزی نیز مراسم معنوی اعتکاف در 5 مسجد و با حضور 665 نفر شامل 455 نفر دختر و 210 نفر پسر به همت مجموعه‌های فعال و هیات دانش آموزی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در مساجد میزبان معتکفان گفت: اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد، استقرار مبلغات دائم در مساجد میزبان خواهران، برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برگزاری برنامه‌های جشن ولادت حضرت علی (ع)، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س)، برگزاری گفتمان‌های دینی و... از جمله فعالیت‌های انجام شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در بخش داشجویی و دانش آموزی ویژه برنامه‌های خاصی با موضوعات تعیین شده توسط مجموعه‌های فعال و هیات دانش آموزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha