اسلام، جنبه‌های منفی نوروز را کنار گذاشت
کد خبر: 3799277
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

اسلام، جنبه‌های منفی نوروز را کنار گذاشت

گروه اجتماعی - امام جمعه خوی گفت: عید نوروز نیز عید باستانی ملت ایران است و بعد از ورود دین مقدس اسلام به ایران، جنبه‌های منفی و غیرارزشی عید نوروز کنار گذاشته شد و جنبه‌های مثبت مورد تأیید قرار گرفت و بعضی از مستحبات همچون روزه‌داری در روز نوروز، لباس نو به‌تن کردن و عطر زدن به آن اضافه گردید.

اسلام، جنبه‌های منفی نوروز را کنار گذاشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام مبتکر اعیاد اسلامی بوده است، اظهار کرد: از جمله اعیاد اسلامی می‌توان به عید قربان، عید فطر، عید غدیر، روز جمعه و سایر اعیادی که در روایات اهل بیت وارد شده، اشاره کرد.
وی ادام داد: عید نوروز نیز عید باستانی ملت ایران است و بعد از ورود دین مقدس اسلام به ایران، جنبه‌های منفی و غیرارزشی عید نوروز کنار گذاشته شد و جنبه‌های مثبت مورد تأیید قرار گرفت و بعضی از مستحبات همچون روزه‌داری در روز نوروز، لباس نو به‌تن کردن و عطر زدن به آن اضافه گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری افزود: از جمله آداب مثبت عید نوروز نیز می‌توان به صله ارحام، دید و بازدید، سفرهای تفریحی و زیارتی و بازدید از مناطق جنگی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان، سه ماه مهم، بسیار عزیز و مورد سفارش اهل بیت هستند، تصریح کرد: در روایات وارد شده که ماه رجب و شعبان، مقدمه ورود به ماه رمضان هستند و هر دو ماه از جهات مختلف مبارک بوده و دارای اعمال ویژه مستحبی از قبیل دعاهای متعدد، نمازها و زیارت‌نامه‌ها و روزه‌داری بوده و طبیعتا تقارن عید باستانی نوروز با این ماه، موجب مزید مبارکی عید نوروز بر ملت ایران خواهد بود که امید است در سفرها و بازدیدها و بخصوص در شرایط خاص اقتصادی کشور، توجه به نیازمندان و طبقات ضعیف مورد عنایت قرار بگیرد.
امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته عید نوروز که دین مقدس اسلام نیز مورد تایید قرار داده، موضوع صله ارحام و دید و بازدیدهایی است که صورت می‌گیرد و در دین مقدس اسلام بر صله ارحام بسیار توصیه و سفارش شده و طبیعتا در ماه فروردین و عید نورز، ملت متعهد و شهیدپرور ایران این مساله را نیز به عنوان یک تکلیف شرعی و دینی و یکی از آداب عید نوروز مورد عنایت ویژه قرار خواهند داد.
انتهای پیام

captcha