ریشه اختلاس و احتکار، فراموشی معاد است/ مسئولان در سال 98 پرتلاش‎تر باشند
کد خبر: 3799301
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم تحویل سال:  

ریشه اختلاس و احتکار، فراموشی معاد است/ مسئولان در سال 98 پرتلاش‎تر باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله مکارم در مراسم سال تحویل در حرم حضرت معصومه(س) ریشه اختلاس و فساد را عدم باور به معاد برشمرد و تاکید کرد: قرآن کریم در سوره مبارکه عصر، برنامه‌ چهارگانه‌‌ای برای زندگی سعادتمندانه او ترسیم کرده که شامل ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و صبر است.

ثقبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین تحویل سال ۱۳۹۸ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) گفت: تقارن سال 98 با میلاد آن امام را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سالی توام با برکت پیش روی مردم ایران و مسلمین جهان باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به دعای تحویل سال تصریح کرد: در دعای تحویل سال دل‌هایمان را به خدا می‌سپاریم و از او مدد می‌گیریم تا همان طور که در طبیعت تحول رخ می‌دهد در قلوب ما هم تحول ایجاد شود.
آیت‌الله مکارم اظهار کرد: قرآن کریم در سوره مبارکه عصر در چهار توصیه یعنی ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر، برنامه برای زندگی بشر و سعادت او ارائه داده است که مرحله نخست آن، ایمان است یعنی بدانیم خداوند متعال همه جا با ماست و بر همه اعمال ما آگاه است و هر کاری انجام دهیم و نیت کنیم او از ما به خودمان نزدیکتر است و زودتر از ما آن را می‌داند.
این مفسر قرآن ایمان به روز قیامت را از دیگر برنامه‌های مهم قرآن برای زندگی سعادتمندانه برشمرد و افزود: اینکه می‌شنویم این همه اختلاس و احتکار در کشور وجود دارد ناشی از متزلزل شدن پایه ایمان این افراد است که زندگی مردم را هم به نابسامانی دچار کرده است.
این مرجع تقلید، ثمره ایمان را عمل صالح دانست و افزود: در این ایام و به خصوص با مشکلات اقتصادی زیادی که با آن مواجه هستیم همه باید به فکر کمک به نیازمندان، عیادت بیماران، آزاد کردن زندانیان و کمک به ازدواج جوانان باشیم و بدانیم که ذخیره یوم المعاد ما خواهد بود.
این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را از مصادیق بارز عمل صالح برشمرد و اظهار کرد: نباید در برابر صحنه‌های فساد سکوت کنیم و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم زیرا نتیجه آن همین اختلاس‌ها و احتکارهایی است که وجود دارد.
آیت الله مکارم شیرازی، دستور به حق و صبر را از مسائل مهم قرآن برشمرد و افزود: عبور از مشکلات دشوار زندگی تنها در سایه صبر و دفاع از حق مقدرو خواهد بود زیرا زندگی دارای بسیاری از مشکلات است و اگر ما استقامت نداشته باشیم نمی‌توانیم زندگی موفقی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: دشمنان ملت ایران مجدانه تلاش می‌کنند تا به منطقه خاورمیانه برگردند و بر منابع آنان مسلط شوند ولی با ایستادگی و مقاومت جبهه مقاومت روبرو شدند و به خیال واهی خود نرسیدند.
این مفسر قرآن بر ترویج انس با قرآن و آشنایی با مفاهیم آن برای رسیدن به احسن الحال تاکید کرد و گفت: یکی از دستورات مهم قرآن، دوری کردن از اسراف و تشریفات زائد است لذا باید از تشریفات کم  کنیم و هزینه‌های اضافه را در راه‌هایی مانند ایتام، نیازمندان و ... صرف کنیم.
وی افزود: در داخل کشور، مراکز تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارد بنابراین ضرورتی ندارد که پول‌های زیادی از کشور برای سفرهای خارجی هزینه شود.
وی همچنین از مسئولان خواست تا در سال جاری با تدبیر و برنامه‌ریزی بهتر و تلاش و کوشش بیشتر  برای رفع مشکلات ملت ایران گام بردارند.
انتهای پیام
captcha