شرکت 270 دانش آموز البرزی در مراسم اعتکاف
کد خبر: 3799306
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

شرکت 270 دانش آموز البرزی در مراسم اعتکاف

گروه معارف- رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز گفت: 270 دانش‌آموز این استان در ماه مبارک رجب همزمان با ولادت حضرت علی(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در دولت آباد کرج معتکف شدند.

شرکت 270 دانش آموز البرزی در مراسم اعتکاف

مجتبی فریدونی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این برنامه معنوی - آموزشی با عنوان اعتکاف فرزندان علوی برای دانش‌آموزان پسر و دختر مدارس البرزدر حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش‌آموزی یکی از بهترین بسترهای تربیت معنوی و معرفتی برای آینده‌سازان ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، همه ساله در ایام‌البیض و ماه مبارک رمضان این آیین معنوی روح‌افزا و انسان‌ساز را در دستور کار دارد.
فریدونی گفت:در عصر حاضر که هزاران تهدید و آسیب به واسطه فناوری و تهاجم فرهنگی متوجه هویت دینی و انقلابی نوجوانان است، پرداختن به امور معنوی از جمله برپایی آیین معنوی اعتکاف می‌تواند دانش‌آموزان را از نظر اعتقادی و ایمانی بیمه کند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اعتکاف این تشکل دانش‌آموزی فراخور نیاز و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ذهنی، روحی و جسمی نوجوانان تدارک دیده شده،اضافه کرد: نشست‌های تلاوت قرآن‌کریم، تشکیل حلقه‌های معرفت، سخنرانی‌های مذهبی و اخلاقی با حضور اساتید و طلاب، پاسخگویی به شبهات دینی دانش‌آموزان، برپایی نمازهای جماعت، مهم‌ترین برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند.
فریدونی یادآورشد: امسال اعتکاف دانش‌آموزان با حضور 270 دانش‌آموز به مدت سه روزدر حال اجراست که در آن دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوره اول و سال اول و دوم متوسطه دوره دوم شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: اجرای اینگونه برنامه‌ها نقش موثری در تقویت روحیه معنوی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آنان دارد.
انتهای پیام

captcha