فعالیت 2500 گروه جهادی سلامت در نوروز
کد خبر: 3799367
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مخبر بیان کرد:

فعالیت 2500 گروه جهادی سلامت در نوروز

گروه سلامت ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به فعالیت 2 هزار و 500 گروه جهادی در تعطیلات نوروزی، رسیدن به تکمیل تخت‌های بیمارستانی هدف‌گذاری شده، ایجاد مراکز درمانی و تولید داروهای بیماران سرطانی را مهمترین اقدامات سلامت این ستاد در سال جدید عنوان کرد.

2 فروردین///فعالیت 2 هزار و پانصد گروه جهادی سلامت در نوروز/ تولید سه داروی هایتک و کمیاب در سال جدیدمحمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: اقدامات جهادی این ستاد در سال نو ادامه داشته با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت درمانگاه‌های سیار را گسترش می‌دهیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در رابطه با اقدامات این ستاد در سال جدید اظهار کرد: ما ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی را برای سال جدید هدف‌گیری و تا امروز بیش از هزار مورد آن عملیاتی و تحویل وزارت بهداشت شده است.
وی ادامه داد: از ۲۰۰ مرکز درمانی هدف گذاری شده نیز ۱۶۰ مرکز ایجاد و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده است. امیدواریم در سال جدید هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۰ مرکز درمانی دیگر را آماده و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.
وی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین به حوزه داروی بیماران سرطانی نیز ورود پیدا کرده و در حل تولید سه داروی کمیاب و های تک است که با به نتیجه رسیدن بخش عظیمی از هزینه‌های بیماران سرطانی و صعب العلاج کاهش پیدا می‌کند.
مخبر یادآور شد: بعضی از دارو‌های تولید شده توسط این ستاد موجب کاهش ۱۲۰ میلیارد تومان از هزینه‌های بیماران سرطانی در کشور شده است. همچنینعلاوه بر فعالیت‌های جهادی در حوزه سلامت، یکسری وسایل ورزشی، لوازم تحریر و پوشاک هم به مناطق محروم ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه تمرکز ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تولید اشتغال در مناطق محروم است؛ بیان کرد: محوری‌ترین کار در سال جدید توسعه اشتغال در مناطق محروم بوده و از همه ظرفیت‌های انسانی، مالی و خدادادی کشور برای این منظور استفاده می‌کنیم تا بیشترین خدمت را در جهت رفع بیکاری در کشور داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha