هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده میهمانان نوروزی از اینترنت رایگان
کد خبر: 3799409
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده میهمانان نوروزی از اینترنت رایگان

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص استفاده مسافران نوروزی از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی هشدار داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حبيب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 2 فروردین‌ماه با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، گفت: بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هرکجا به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از اینکه بسیاری از هکرها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.
وي افزود: بیشتر هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون ‌رمز عبور به راحتی به اطلاعات افراد دسترسی پیدا می‌کنند و به دلیل همزمانی استفاده چند نفر از یک دستگاه، مجرمان نامرئی به راحتی سایت‌های دیده شده را مشاهده و دستگاه شما را هک می‌کنند.
اين مقام انتظامي درباره را‌ه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی هنگام سفر، گفت: بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و این اطلاعات را در سفر همراه خود نداشته باشید.
رجبلي بیان کرد: اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، حتما روی دستگاه خود دیوار آتشین(فایر وال) را نصب کنید.
رئیس پلیس فتا استان فارس توصیه کرد: هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنيد تا در صورت سرقت، کسی نتواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند، لذا بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده شود.
انتهای پیام

captcha