ضرورت توجه مردم و مسئولان به شعار سال
کد خبر: 3799438
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
امام جمعه شهرکرد :

ضرورت توجه مردم و مسئولان به شعار سال

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید و اقتصادی نام گرفته جامه عمل پوشاند و تمامی افراد و مسئولان به این شعار توجه کنند.

ضرورت توجه مردم و مسئولان به شعار سال

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: بهار آیتی از آیات خداست، خداوند این ماه را قرار داد تا عالم زنده شود وانسان به معاد و قدرت خدا پی ببرد.
وی با اشاره به توریستی بودن استان، افزود: باید تلاش شود تا توریستی بودن به آیتی از آیات خدا تبدیل و از نافرمانی و معصیت جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: مسئولان مراقبت کنند و در مکان‌های گردشگری و برخی سوییت‌هایی که اجاره داده می‌شود جلوی معصیت و آلودگی را بگیرند، استان را پاک نگه دارند تا خدا بر عنایت خود بیفزاید.
وی ادامه داد: مسئولان و مردم باید حساسیت به خرج دهند تا استانی سالم داشته باشیم.
امام جمعه شهرکرد ضمن خدا قوت به تلاشگران در این ایام، تصریح کرد: نیروهای امدادی، انتظامی، درمانی، خدماتی در این ایام فضا را به گونه‌ای نگه می‌دارند تا مردم از فضای امن استفاده کنند و برنامه‌های عید خود را به خوبی بگذرانند.
وی با اشاره به وفات حضرت زینب (س) ماندگارکننده عاشورا و کربلا، بیان کرد: توسط این بانوی بزرگ، شجاع، دلیر و قهرمان پیام کربلا به همه جا رسید.
حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: شهدا برای ما پیام دارند که لازم است به صورت مداوم و مستمر پیام شهدا را به یکدیگر منتقل کنیم و اجازه ندهیم دشمن این پیام‌ها را نابود و کمرنگ کند.
وی با اشاره به روز پایانی اعتکاف، تصریح کرد: اکثر معتکفین جوانان و نوجوانان پاکدل هستند، بدانید خداوند به دعای معتکفین برکات را نازل می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امید است امسال کشور از گردنه‌های سخت عبور کند و مردم با روحیه استقامت فتنه‌ها را خنثی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز، روز دعا است، گفت: معتکفین و سایر افراد از این لحظات مخصوصا اعمال ام‌داوود استفاده کنند زیرا جامعه برای عبور از گردنه‌ها نیازمند دعاست.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: لازم است به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید و اقتصادی نام گرفته جامه عمل پوشاند و تمامی افراد و مسئولان به این شعار توجه کنند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع زائران امام رضا (ع)، بیان کرد: سخنان راهگشا و بیان زیبای رهبر ناشی از باوری است که به مردم دارند و این باور آن است که شما علمی را برافراشته و زیر علم قرار گرفته‌اید و محکم و مقاوم به سمت هدف پیش می‌روید تا دشمن را نا امید کنید.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه گفت: یکی از افسران سابق اطلاعاتی سازمان سیا، بیان می‌کند انقلاب ایران دولت آمریکا را غافلگیر کرد و زمانی که انقلاب اسلامی رخ داد دولتمردان و کارشناسان امر در واشنگتن اعتقاد داشتند که این انقلاب دوانی ندارد در صورتی که در سازمان سیا بیان می‌کردند این انقلاب و مردم را دست کم نگیرید زیرا ایرانی‌ها آگاهانه عمل می‌کنند.
وی بیان کرد: دشمن در تلاش است جلوی اراده ایرانی‌ها را بگیرد و آن‌ها را سرخورده و نا امید کند تا اراده حرکت نداشته باشند.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: خداوند به مردم در سایه انقلاب اسلامی ۴۰ سال عظمت و عزت بخشید که باید در سال ۹۸ نیز این راه ادامه یابد.
وی در ادامه در خصوص مسئله آب‌، خاطرنشان کرد: طبق محاسبات در آینده جنگ بشریت بر سر آب است در صورتی که طبق محاسبات، کسی باور نداشت سال آبسالی را در پیش داشته باشیم، بنابراین آنچه لازم است تدابیر صحیح و اجماع مصارف است.
وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شهرکرد و چندین شهر استان با مشکل آب مواجه شدند، تصریح کرد: این امر نتیجه سوءمدیریت است اگر تدابیر صحیحی در زمان انتقال آب اندیشیده شده بود این مشکلات ایجاد نمی‌شد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به لزوم تدبیر در مصرف و برنامه‌ریزی درست در استان و کشور در موضوع آب، تاکید کرد: آب باید به درستی مدیریت شود تا از این طریق بتوان جلوی ضایعات را گرفت.
انتهای پیام

captcha