لزوم بکارگیری ابتکار عمل توسط مسئولان
کد خبر: 3799443
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

لزوم بکارگیری ابتکار عمل توسط مسئولان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ورزقان، گفت: عملیات روانی که در جنگ اقتصادی به وجود آمده است همانند جنگ نظامی و فرهنگی بر ما تحمیل شده است که انتظار داریم مردم، مسئولین و نمایندگان مجلس با ابتکار عمل حرکت کنند.

لزوم بکارگیری ابتکار عمل توسط مسئولینبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورزقان گفت: مسئولان باید «شجاعانه در این عملیات روانی عمل کنند نه بزدلانه»، نباید تهدید نگر باشند باید فرصت نگر بوده و واقعیت های میدان را بشناسند و صاحبان تریبون نباید احساسی عمل کرده و همدیگر را مورد تخریب قرار دهند، همچنین باید احساسات مردم و مسئولین کنترل شود.

وی به لزوم توجه به تجارت گذشته اشاره کرد و گفت: باید تجارب جنگی نظامی به جنگ اقتصادی منتقل شود و در کنار این جنگ و عملیات روانی آن، مسئولان فرهنگی از جنگ های روانی و فرهنگی غافل نباشند و اگر اتحاد داشته باشیم در جنگ اقتصادی سرافرازانه پیروز خواهیم شد.

خطیب جمعه ورزقان به تجاوز چندین ساله اسرائیل و عربستان به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: یمنی ها در طول جنگ چهارساله بیش از 145 هزار شهید تقدیم کرده اند و اکنون نزدیک به 2 میلیون کودک مبتلا به سوء تغذیه در این کشور وجود دارد که من می گویم « تف به مدعیان حقوق بشر» که هیچگونه اقدامی در مقابله با این عمل جنایتکارانه انجام نمی دهند و بلاخره این جنگ اعتلافی یک روز تمام می شود و انشالله آینده از آن ما مسلمانان خواهد بود.

وی به انعقاد قرارداد آمریکایی ها با عربستان مبنی بر ساخت نیروگاه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ساخت نیروگاه هسته‌ای که شاید بعدها منجر به تولید موشک‌های هستهای نیز گردد، جای هیچ نگرانی ندارد؛ زیرا عربستان در آینده نه چندان دور به فضل الهی به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

حجت الاسلام پورمحمد، به تاسیس حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: ۹۷ سال از تأسیس این حوزه می گذرد و این موجب شده که مرجعیت عالم شیعه از نجف به قم منتقل شود و که این از شاهکار های حوزه علمیه می باشد، درحالیکه برای دانشگاه ها میلیاردها هزینه میگردد ، هرچند پیشرفت خوبی داشته ولی نتوانسته اند مرجعیت علمی و پژوهشی را از اروپا به ایران منتقل کنند که انتظار داریم این مرجعیت با تلاش مسئولین محقق شود.

انتهای پیام

captcha