حل مشکلات کشور در گرو صبر، همدلی و برخورد منطقی است
کد خبر: 3799456
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

حل مشکلات کشور در گرو صبر، همدلی و برخورد منطقی است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زاهدان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی صبر در مقابل مشکلات پیش روی کشور, گفت: حل مشکلات در گرو صبر، همدلی میان مردم و مسئولان و برخورد منطقی با حوادث است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، دوم فروردین‌ماه گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بارگاه امام رضا(ع) به نکات مهمی اشاره فرمودند که باید مورد توجه مسئولان، دولتمردان و عموم ملت قرار گیرد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: حضرت آقا در این سخنرانی به مشکلات پیش روی کشور اشاره فرمودند و برخلاف کسانی که سال جاری را سال تهدیدها می‌دانند، بیان فرمودند که امسال، سال فرصت‌ها، امکانات و سال گشایش است.
وی ادامه داد: ایشان در این سخنرانی، مشکل اصلی کشور را مشکل اقتصادی دانسته و فرمودند بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم قدرت‌های غربی و بخشی نیز مربوط به نقایص درونی خود ماست.
محامی اظهار کرد: رهبری معظم به مسئولان توصیه کردند در مواجهه با دشمنان، مشکلات و سختی‌ها صبر پیشه کنند؛ حل مشکلات در گرو صبر، همدلی میان مردم و مسئولان و برخورد منطقی با حوادث است.
وی با اشاره به اینکه در برخورد با حوادث باید احساسات را کنترل و برخورد منطقی و حکیمانه داشته باشیم، عنوان کرد: معظم له فرمودند باید مزین به اهداف شرعی باشیم و از تجربیاتی که در گذشته داشتیم برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: رهبر انقلاب همچنین توصیه فرمودند که در مقابل دشمن باید شجاع بوده و ترس به دل راه ندهیم، با این حال، غرور را هم باید کنار گذاشت، زیرا این غرور سبب شکست ما می‌شود.
امام جمعه زاهدان به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و افزود: شعار «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این است که ایشان هنوز بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از منابع داخلی تاکید دارند.

انتهای پیام

captcha