گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب(س) در رباط کریم
کد خبر: 3799507
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶

گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب(س) در رباط کریم

کانون خبرنگاران نبأ _ کارشناس فرهنگی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم از برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) در مراکز فرهنگی و مذهبی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام هدایتی، کارشناس فرهنگی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم از برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) در مراکز فرهنگی و مذهبی این شهرستان خبر داد.

وی، افزود: در این مراکز از جمله مساجد، هیئات مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در سوگ وفات زینب کبری(س) بانوی صبر و استقامت و پیام آور عاشورا به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
این مسئول، با بیان این که این مراسم در مساجد برگزار کننده اعتکاف نیز برگزار شد، بیان کرد: مبلغین در این مراسم در خصوص ولایت پذیری حضرت زینب(س) سخنرانی کردند و مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) نیز به مرثیهسرایی پرداختند.

حجت‌الاسلام هدایتی، اضافه کرد: حضرت زینب کبری(س) در روز پنجم جمادی الاولی در شهر مدینه منوّره متولّد شد و نام مبارک آن بزرگوار زینب، و کنیه او ام الحسن و ام کلثوم و القاب آن حضرت، صدّیقه الصغری، عصمه الصغری، ولیه اللّه العظمی، ناموس الکبری، شریکه الحسین علیهالسّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله و کامله است.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام

captcha