افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیرگاه
کد خبر: 3799576
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
با محوریت تحقق شعار سال؛

افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیرگاه

گروه اجتماعی- مشاور مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی عصر امروز چهارم فروردین ماه با حضور مسئولان استانی و شهری در شیرگاه خبر داد.

افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیرگاهقربانعلی پاداشی مشاور مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: ظرفیت صنایع دستی مازندران بسیار غنی است و با توجه به منویات رهبری درباره نامگذاری سال 98 به سال رونق تولید، برندسازی در حوزه صنایع دستی و محصولات هنری استان گامی مهم در رونق اقتصاد استان است.
وی افزود: صنایع دستی مازندران دارای قدمت و اهمیت فراوانی است که به نوعی بیانگر هویت و تمدن هزار ساله این مردم زحمت‌کش بوده و نیاز است برای حفظ این میراث فرهنگی تلاش مضاعف شود.
مشاور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: با توجه به شروع فصل بهار و آغاز سفرهای نوروزی هموطنا‌ن به استان مازندران لازم دیدیم که در ابتدای ورودی و خروجی استان با مهیا کردن فضای مناسب نمایشگاهی سطح محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی مازندران را از فروش کوچه بازاری ارتقا دهیم و هنرمندان بتوانند در یک محیط مناسب محصولاتشان را عرضه کنند و از سوی دیگر گردشگران ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها دسترسی آسان و ارزان به تهیه این محصولات داشته باشند.
وی ادامه داد: با تاکید مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و درخواست هنرمندان این عرصه مقرر شد در دو نقطه وردی استان در سوادکوه و سوادکوه شمالی دو فضای مناسب نمایشگاهی برپا شود که این مهم با همت همه دلسوزان این حوزه انجام شد اما متاسفانه نمایشگاه سوادکوه به جهت بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شد که در ادامه مجبور شدیم نمایشگاهی که با هرینه زیادی برپا کرده بودیم تعطیل کنیم.
پاداشی گفت:متاسفانه نمایشگاه شهرستان سوادکوه که در پل سفید برپای شده بود جز ایجاد بار سنگین مالی و شرمندگی در برابر غرفه‌داران هنرمند مازندرانی که مدتها افتتاح آن را انتطار می‌کشیدند عایدی برای استان نداشت.
مجری برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات بومی محلی در مازندران، خواستار جدی پیگیر مسئولان استانی درباره جبران خسارت‌های وارده در اثر آبگرفتگی نمایشگاه شد و بیان کرد: با وجود مشکلاتی که در اثر بارندگی و سیلاب پیش آمد انتظار داشتیم مسئولان با همت بالای خود اجازه نمی‌دادند این نمایشگاه تعطیل شود.
وی افزود: نمایشگاه ملی صنایع دستی در سوادکوه شمالی با حمایت و استقبال فرماندار، فرمانده سپاه و مسئولان شهری و گردشگری این شهرستان قرار گرفت و قرار است عصر امروز یکشنبه چهارم فروردین ماه از ساعت 15 با حضور مسئولان استانی و شهری افتتاح شود.
پاداشی افزود: این نمایشگاه در فضای 500 متر مربع از ساعت 9 صبح الی 17 عصر  از امروز تا 17 فروردین در شیرگاه جنب تامین اجتماعی جهت بازدید علاقه‌مندان باز است.
انتهای پیام

captcha