مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان معنویت بخش است/ گسترش استقبال بانوان از برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3799595
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان معنویت بخش است/ گسترش استقبال بانوان از برنامه‌های قرآنی

گروه مسابقات ــ نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر متسابقین آنچه را از قرآن کریم درک می‌کنند در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌شان پیاده کنند این مسئله بر زندگی آن‌ها تأثیر خواهد داشت.

مسابقات بین المللی قرآن بانوان معنویت بخش است / گسترش استقبال بانوان از برنامه های قرآنی

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین «احمد سالک»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، در مورد تأثیر این رقابت‌ها بر تمایل بیشتر بانوان مسلمان به فراگیری و پیاده سازی آیات وحی، گفت: قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری دارد و این جایگاه در حال رشد است.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهنمودهای امام خمینی(ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب، تمایل به قرائت و حفظ قرآن کریم هم در ایران و هم در جهان اسلام افزایش یافته است.
سالک به مسابقات قرآن کریم بانوان در کشور که برنده آن راهی مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان می‌شود، اشاره کرد و افزود: مسابقات کشوری نیز با استقبال ویژه بانوان مواجه می‌شود که نشان از علاقه‌مندی جمع کثیری از بانوان به انس با قرآن و فهم آیات آن دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر برگزاری این مسابقات بر تغییر سبک زندگی بانوان و خانواده‌های ایرانی توضیح داد: دغدغه اصلی ما در مورد قاریان و فعالان قرآنی بیشتر این است که نکند خدای ناکرده آن‌ها به انس به قرآن بپردازند اما اثری بر زندگانی شان نداشته باشد. اگر متسابقین آنچه را از قرآن کریم درک می کنند در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی شان پیاده کنند این مسئله بر زندگی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.
وی اظهار کرد: اثربخشی ساختاری کلام وحی بر سبک زندگی متسابقین قطعی است و ما در سطح جامعه به وضوح شاهد این مسئله هستیم. کسی که با قرآن انس عمیق پیدا می‌کند زندگی‌اش هم به سمت زندگی الهی تغییر جهت می‌دهد.
نماینده اصفهان در مجلس دهم، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را میدان تشویق برای کسانی که در آرزوی حفظ آیات وحی هستند، دانست و تأکید کرد: این مسابقات انگیزه حفظ قرآن کریم را در بانوان علاقه‌مند افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا رقابت در بانوان جهان اسلام در این زمینه رشد یابد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد حرکت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری با محوریت بیانیه «گام دوم انقلاب»، یادآور شد: در بخش‌های مهمی از بیانیه گام دوم معظم له تأکید بسیاری بر رشد معنویت در کشور دارند که بی‌تردید محتوای رشد معنویت را باید از متن قرآن کریم و روایات استخراج کرد.

انتهای پیام

captcha