استقبال بی‌نظیر زائران رضوی از جلسات حلقه‌های معرفت نوروزی
کد خبر: 3799626
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی خبر داد:

استقبال بی‌نظیر زائران رضوی از جلسات حلقه‌های معرفت نوروزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی حسن‎زاده گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته سلسله جلسات حلقه‌های معرفت که از 27 اسفندماه تاکنون به‌صورت فوق‌العاده در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است با استقبال خوب زائران مواجه شده و این برنامه‌ها تا 17 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی حسن‎زاده، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سلسله جلسات حلقه‏‌های معرفت در حرم مطهر رضوی ویژه ایام عید نورز افزایش یافته است، گفت: این جلسات به‌صورت شبانه‌روزی در عید نوروز برگزار می‏‌شود؛ برگزاری حلقه‏‌های معرفت یکی از ابتکارات آستان قدس رضوی به‏ شمار می‏‌رود که زائران در یک فضای صمیمی و چهره به چهره با کارشناسان دینی به گفت‌وگو می‏‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه در عید نوروز روزانه بیش از 100 جلسه حلقه‎ معرفت در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‏‌شود، اظهار کرد: تعداد سؤالاتی که در این حلقه‏‌ها بین اساتید و زائران رد و بدل می‏‌شود در حدود چهار میلیون سؤال در سال است.
این کارشناس مسئول تأکید کرد: با توجه به اینکه خیلی از زائران از ساعت 12 بامداد به حرم مشرف می‌شوند، لذا تعداد جلسات شبانه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه هر جلسه حلقه معرفت به‌طور میانگین یک ساعت طول می‌کشد، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات حلقه‌های معرفت با استقبال خوب زائران مواجه می‎شود، «سبک زندگی» و «مشکلات تربیتی فرزندان» است که این موضوعات در نوروز امسال نیز بررسی می‌شود.
حسن‌زاده در ادامه اظهار کرد: در ایام عید نوروز در طی شبانه‌روز، 16 جلسه حلقه معرفت به‌صورت اختصاصی برای بانوان در رواق‏‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س)، دارالحجه و دارالحکمه تشکیل می‏‌شود.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ادامه داد: در تمامی جلسات حلقه معرفت مسابقاتی از سوی کارشناسان برگزار می‌شود و به افرادی که حضور فعال‌تری داشته باشند به رسم یادبود هدایای متبرک اهدا می‌شود.
وی تأکید کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته سلسله جلسات حلقه‌های معرفت که از 27 اسفندماه تاکنون به‌صورت فوق‌العاده در حال برگزاری است با استقبال خوب زائران مواجه شده و این برنامه‌ها تا 17 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
مهناز امیریان
انتهای پیام
captcha