صداوسیما صداقت را اصل عملکرد خود قرار دهد
کد خبر: 3799663
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

صداوسیما صداقت را اصل عملکرد خود قرار دهد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: صداوسیمای مرکز قزوین در کنگره شهدا و چهل‌سالگی انقلاب کارنامه قابل قبولی داشت و توانست در برابر شهدا روسفید باشد، اما زمانی صداوسیما می‌تواند به یک رسانه تأثیرگذار تبدیل شود که دارای مهندسی قرآنی باشد و صداقت را اصل عملکرد خود قرار دهد.

برنامه‌ریزی رسانه بر اساس مهندسی قرآن شکل بگیرد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، شب گذشته، 4 فروردین در بازدید از صداوسیمای مرکز قزوین با تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: در ایامی که اکثر مردم در نوروز به تعطیلات و مسافرت رفته‌اند شما کارکنان عزیز صداوسیمای مرکز قزوین با حضور خود به دنبال ایجاد فضایی شاد، آموزنده و سرگرم‌کننده برای مخاطبان خود هستید.
وی افزود: مردم گران‌قدر قزوین مطمئناً قدردان زحمات شما هستند و می‌دانند که شما تفریح و آسایش خود را کنار گذاشته و به فکر ایجاد تفریحات و سرگرمی‌های سالم و خبررسانی برای آن‌ها هستید که امیدوارم مقبول درگاه خدای متعال قرار بگیرد.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: اگر ما عقبه استان خود را در آیینه صداوسیمای مرکز قزوین نگاه کنیم دستاوردهای بسیار خوبی طی سالیان اخیر داشته است، حتی شاهد بودم که صداوسیمای مرکز قزوین از سال پیش برای برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب آماده می‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: به لطف الهی صداوسیمای مرکز قزوین در نشان دادن دستاوردهای انقلاب در دوره چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در حد توان خود تلاش کرد و کارنامه خوبی در این حوزه از خود برجای گذاشت.
وی ابراز کرد: در حوزه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده‌های شهدا و به تصویر کشیدن کنگره شهدا، صداوسیمای مرکز قزوین عملکرد قابل قبولی داشت و نزد شهدا روسفید است.
آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین رسانه در عالم است، عنوان کرد: امروز ما نیازمندیم که مفسر و کارشناسی اهل دین و متخصص در حوزه رسانه در فضای رسانه‌ای ورود پیدا کند و تفسیر جامع و کامل و یکسانی از رسانه بیان کند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن کریم به‌عنوان جامع‌ترین و بزرگ‌ترین رسانه با ارائه محتوایی که داراست در بین یک قوم یا یک کشور و یک موضوع متمرکز نشده است و مهم‌ترین و دست اول‌ترین اخبار از گذشته و آینده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
وی ابراز کرد: امروز کدام رسانه در کشور یا جهان وجود دارد که به جامعیت قرآن توانسته باشد اخبار و اطلاعات را در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار دهد؟ اخباری که در حقیقت آن شک و شبهه‌ای وجود ندارد و هر اتفاقی که قرآن از آن خبر داده بعدها به وقوع پیوسته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید مهندسی رسانه‌ای و خبررسانی ما بر اساس مهندسی قرآن شکل بگیرد اگر مسیری غیر از قرآن در مدیریت و برنامه‌ریزی‌های ما قرار بگیرد مطمئناً در آینده هم مردم و هم خودمان متضرر خواهیم شد، فقط زمانی می‌توانیم یک برنامه تأثیرگذار داشته باشیم که بر اساس مهندسی قرآن عمل کنیم.

تأکید قرآن کریم بر جاری شدن صداقت در جامعه
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: قرآن کریم از ما می‌خواهد که تمام اقدامات خود را بر اساس توحید، دین، اخلاص و عبادت خدا برنامه‌ریزی کرده و انجام دهیم، انسان‌های عاقل و فرهیخته کسانی هستند که همه کارهای خود را بر اساس دین تنظیم کرده و به دنبال اقامه دین می‌روند.
وی اذعان کرد: امام راحل قیام خود را برای مقابله با حکومت ظالم شاهنشاهی بر اساس دین آغاز کرد و در این راستا با امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم به پیروزی رسیدند و توانستند حتی پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در بین ملت‌های آزاده جهان امیدآفرینی کنند و یأس و انزوای مستضعفان جهان را به انگیزه و امید و نشاط تبدیل کند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن کریم به‌شدت اصرار دارد که ما صداقت را در جامعه دینی گسترش دهیم و باصداقت گام برداریم اگر ما در رسانه خود روی صداقت تکیه کنیم بسیاری از بحران‌های اجتماعی و خانوادگی کاهش خواهد یافت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که خدای متعال هیچ زمانی نمی‌خواهد راه تسلط بیگانگان به مسلمانان باز شود، در حوزه سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توصیه دین به استقلال ماست، همچنین در دین و روایات تأکید زیادی به تولید داریم تا ما هیچ زمانی محتاج اجانب نشویم، همه این رسالت‌ها بر عهده صداوسیماست که چقدر در این فضا فرهنگ‌سازی داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تمام مواردی که طی ۴۰ سال اخیر به‌عنوان ضعف و قوت در کشور ما وجود داشت در این بیانیه عنوان کرده است و وظیفه همه مجامع و دانشگاهیان و حوزوی‌ها و دلسوزان نظام است که شرح و تفسیر و درخواست‌های رهبر را برای عموم تبیین کنیم.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» گفت: رهبر معظم انقلاب همان‌گونه که تأکید دارند حوزه اقتصاد و تولید باید جدی گرفته شود اما حوزه اقتصاد را یک اصل نمی‌دانند بلکه آن را یک ابزار مهم برای تحقق اهداف و آرمان‌های اصلی برمی‌شمردند.
امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: چشم مردم به رسانه دوخته‌شده و آن‌ها اگر مشاهده کنند این رسانه به وحدت و همدلی، معیشت، مشکلات اقتصادی آن‌ها، تقویت مساجد و نماز جمعه صادقانه می‌پردازد حتماً علاوه بر تأثیرگذاری این اهداف، مردم اعتمادشان به رسانه‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

captcha