زمینه‌های لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود
کد خبر: 3799668
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

زمینه‌های لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا در استان در زمینه زندانیان تحولی ایجاد کنیم و البته نیازمند نگاه ملی در این زمینه هستیم افزود: باید بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه، 5 فروردین در بازدید از زندان مرکزی کرمان گفت: تلاش‌های دو سه ماه گذشته مسئولان و کارکنان زندان کرمان برای تهیه مستندات و ایجاد بستر مناسب برای آزادی زندانیان جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات زندانیان در دو مبحث عمومی و اختصاصی قرار می‌گیرند افزود: مسایل عمومی زندانیان به نوعی گریبانگیر تمامی زندان‌های کشور است و مسائل اختصاصی به زندان‌های کرمان برمی‌گردد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد جدیدی که در زندان کرمان ایجاد شده بیان کرد: ما هم تمام تلاش خود را برای اینکه زمینه‌ای فراهم شود تا زندانیان بیشتر به خانواده برگردند و همچنین در زمینه مسایل فرهنگی در زندان به‌کار می‌گیریم.
وی با بیان اینکه هر چند حضور در زندان بسیار تاسفبار است اما حضور جوانان در زندان جای تأسف بیشتری دارد تصریح کرد: آمار 80 درصدی زندانیان زیر 40 سال در کرمان و حضور این تعداد از زندانیان در چنین مکان‌هایی جای نگرانی است.
زاهدی با اشاره به اینکه قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) در مشهد در سال جدید اختصاص به جوانان داشت بیان کرد: این مسئله نشان از اهمیت و نقش موثر جوانان در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه شاید ما مسئولان هم در مواردی مقصر باشیم اظهارکرد: اگر در مواردی چون اشتغالزایی و مسائل فرهنگی بهتر عمل کرده بودیم امروز مسائل و مشکلات این چنینی دامن‌گیر جوانان ما نبود و تا این اندازه در چنین دام‌هایی گرفتار نمی‌شدند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا در استان در زمینه زندانیان تحولی ایجاد کنیم و البته نیازمند نگاه ملی در این زمینه هستیم افزود: باید بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود.
وی با بیان اینکه آموزش‌های درست، نقش موثر خانواده‌ها، ایجاد زمینه‌های شادابی و نشاط در جامعه و مسائلی از این دست در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گرفتار شدن جوانان در چنین مکان‌هایی بسیار مؤثر است تأکید کرد: حل مشکلات زندانیان در زندان‌ها و فراهم شدن زمینه بازگشت مجدد آنها به جامعه و مسائلی چون مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان مورد توجه است.
انتهای پیام

captcha