نگاهی به گلچین اخبار ایکنای زنجان در سال ۹۷
کد خبر: 3799683
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

نگاهی به گلچین اخبار ایکنای زنجان در سال ۹۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ گلچینی از اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی ایکنای زنجان در سال گذشته را مشاهده کنید.

نگاهی به گلچین اخبار ایکنا زنجان در سال 97به گزارش ایکنا از زنجان، برخی از مهمترین عناوین مصاحبه‌ها و گزارش‌های منتشر شده توسط ایکنای زنجان در سال 97 در این گزارش آورده شده که شما برای مرور آن‌ها می‌توانید با کلیک روی تیتر، گزارش مربوطه را مشاهده کنید.
 
جولان قاری‌نماها در مجالس ترحیم
حضور افراد غیرمتخصص در مجالس ترحیم برای قرائت قرآن اعتراض جامعه قرآنی را برانگیخته تا مانع از گم شدن صوت خوش کلام الهی در آشفتگی فرهنگی شوند.
 
مسئولان تجملگرا؛ درد مردم را درک نمی‌کنند/لزوم همراهی مردم و مسئولان در فشارهای اقتصادی
امام جمعه زنجان به ساده‌زیستی مسئولان در شرایط اقتصادی فعلی تاکید کرد و افزود: افرادی که ریخت و پاش می‌کنند، درد گرسنگان را نمی‌فهمند.
 
جای خالی هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی زنجان
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان گفت: جای هیئت‌های مذهبی در برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی استان خالی است در حالی که فعالیت‌ آن‌ها می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
 
بیانیه گام دوم؛ شناسنامه انقلاب اسلامی/ دولت‌سازی ‌با ‌حرکت جمعی محقق می‌شود‌
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیانیه گام دوم را شناسنامه انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی است و مبلغان وظیفه روشنگری را برعهده دارند.
 
آسیب تکثرزایی در هیئت‌های مذهبی/۸۰ درصد مداحان دوره تخصصی را طی نکردند
هیئت‌های عزاداری در تبیین باورهای دینی مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند که در این بین کارشناسان دینی تکثرگرایی در این هیئت‌ها و همین‌طور نبود حمایت و دوره‌های تخصصی را آسیبی برای حوزه‌های فرهنگی می‌دانند.
 
تعزیه؛ هنری ۴۰۰ ساله در ارمغانخانه/ تلفیق اندیشه و احساس در تقابل خیر و شر
سرپرست حوزه هنری استان زنجان در مورد تغزیه ۴۰۰ ساله ارمغانخانه گفت: در این تعزیه که دارای ویژگی‌های خاص زیانی و منطقه‌ای است، تماشاگر با اندیشه و احساس به تماشای تقابل خیر و شر می‌پردازد.
 
از اشتباه در منبع آزمون تا حذف سؤالات مورد اختلاف/ زنجانی‌ها بی‌خبر از برگزاری مسابقات
متسابقین آزمون آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) در مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور به طرح سؤالات خارج از منبع معترض بودند که یک مسئول در وزارت علوم اعلام کرد: با بررسی موضوع سئوالات مربوطه حذف می‌شود.
 
دیدگاه سنتی و مدرن درباره مصرف نمک
عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان به برخی عادات غذایی غلط مردم در مصرف مواد غذایی اشاره کرد و گفت: نمک یکی از موادی است که نوع، میزان و نحوه مصرف آن بر سلامت انسان تأثیرگذار است و متأسفانه مردم آگاهی درستی از آن ندارند.
 
کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازی
نابغه قرآنی جهان اسلام با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی بیش از بُعد کمیت اهمیت دارد، گفت: مناطق محروم، که فضا و نیروی انسانی لازم ندارند، نیازمند توسعه شعبات مؤسسات قرآنی هستند.
 
عقلانی و فطری بودن؛ ویژگی همه ادیان توحیدی
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور با با اشاره به اینکه همه ادیان الهی با ۳ ویژگی عقلانی، فطری و دارا بودن مصلحتی برای انسان‌ها شناخته می‌شوند، بیان کرد: خداوند کانون قدسی، قدرت و توانایی و منبع فیض و رحمت است و همه ادیان به نماز پافشرده‌اند.
 
از پژوهش‌های قرآنی در زندان تا تفسیر جامع و عقلانی/ مردان بزرگ تاریخ را می‌سازند
نخستین همایش قرآنی «سیاستمدار مفسر» در زنجان برگزار و آثار و پژوهش‌های قرآنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحلیل و بررسی شد.
 
مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند/ استفاده از تبلیغات رسانه‌ای در فرهنگ‌سازی دینی
رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند، تصریح کرد: موفقیت در ترویج مباحث قرآنی زمانی حاصل می‌شود که از تبلیغات رسانه‌ای تا ظرفیت اماکن مذهبی و حتی فضای مجازی در قالب یک زنجیره کامل به درستی استفاده شود.
 
آیین‌ها و سنت‌های مذهبی در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه آیین‌ها و سنت‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما دارد، افزود: استفاده از زبان هنر در انتقال ارزش‌ها تأثیر بیشتری در مخاطبان دارد.
 
خلق حماسه هزاران نفری در سوگ سالار شهیدان/ موج شور و شعور حسینی در دریای عزاداران
موسم عزا فرا رسید؛ عاشقان در حلقه معشوق گرد آمدند و فضای پایتخت شور و شعور حسینی آکنده از فریاد یا حسین(ع) شده است.
انتهای پیام
captcha