آمار فوتی‌های سیل شیراز به ۱۹ نفر رسید/ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداریم
کد خبر: 3799761
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲

آمار فوتی‌های سیل شیراز به ۱۹ نفر رسید/ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداریم

گروه اجتماعی ـ طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی تعداد جانباختگان حادثه سیل شیراز به ۱۹ نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دوشنبه، 5 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس ضمن تسلیت حادثه دلخراش سیل شیراز گفت: با توجه به احتمال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، همکاران ما از 25 اسفندماه آماده‌باش کامل بودند.
وی با اشاره به آمار مصدومان و جانباختگان سیل شیراز افزود: در حال حاضر 20 نفر از 38 نفری که در بیمارستان‌ها بستری شده بودند، هنوز بستری هستند اما تعداد جانباختگان این حادثه به 19 نفر رسیده است.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: 105 نفر مصدوم بر اثر وقوع سیل در شیراز به بیمارستان ها انتقال یافتند که 75 نفر از آنان به‌صورت سرپایی مداوا و مابقی بستری هستند.
وی با بیان اینکه 4 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در 4 بیمارستان شیراز بستری هستند، افزود: با توجه به تداوم بارش‌ها، ما در بیمارستان‌های شیراز ظرفیت‌سازی کردیم و 350 تخت را آماده کردیم برای احتمال پذیرش مصدومان سیل در استان‌های همجوار یا شهرستان‌های استان.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای مقابله با آسیب‌دیدگی‌های سیل در بیمارستان‌ها انجام شده است، گفت: با همکاری سپاه و هلال احمر تعداد آمبولانس‌های خود را از 34 دستگاه به 55 دستگاه رساندیم.
بهادر با تصریح اینکه برای هر بیمارستان نیز در صورت لزوم جایگزین انتخاب کرده و پشتیبان هر کدام نیز تعیین کردیم، گفت: همچنین برای هر بیمارستان مشخص کردیم که پشتیبان چه شهری باشد.
وی در پایان تأکید کرد که تمام کادر درمانی استان فارس آماده هستند تا در صورت بروز حادثه به خدمت‌رسانی مشغول شوند ضمن اینکه کمبود دارو و تجهیزات نیز نداریم.
انتهای پیام

captcha