پایان یافتن مرحله امداد در سیل شیراز/ لزوم تسریع در جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگان
کد خبر: 3799764
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳

پایان یافتن مرحله امداد در سیل شیراز/ لزوم تسریع در جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگان

گروه اجتماعی ـ وزیر اطلاعات با بیان اینکه مرحله امداد در حادثه سیل شیراز پایان یافته است، بر لزوم تسریع در جبران خسارت آسیب‌دیدگان این سیل تأکید کرد.

پایان یافتن مرحله امداد در سیل شیراز/ لزوم تسریع در جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگانبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات شب گذشته، 5 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس با بیان اینکه در استان‌های مختلفی این روزها شاهد وقوع سیل هستیم، گفت: در برخی از استان‌ها مزارع مردم آسیب دید اما از همه تلخ‌تر سیل شیراز بود.
وی با یادآوری اینکه از نزدیک محل وقوع سیل در شیراز را مشاهده کرده است، جان باختن تعدادی از هموطنانمان را در این حادثه دلخراش تسلیت گفت و افزود: آنچه که عمق فاجعه را کاهش می‌داد، همدلی و هم‌افزایی مسئولان در استان بود؛ تمام دستگاه‌هایی که به نوعی کارشان به هم مربوط می‌شود اعم از دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، دستگاه‌های امدادی، سپاه، بسیج و ناجا همه وظایف خود را انجام می‌دادند و همچنین دستگاه قضایی نیز برای حفاظت از اموال مردم ورود کرد.
علوی با بیان اینکه همکاران ما در اداره‌کل اطلاعات استان فارس نیز به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و از اموال مردم در خودروها حفاظت کردند، گفت: سرعت عمل در امدادرسانی و جمع کردن حادثه خیلی خوب بوده است.
وزیر اطلاعات با ذکر این نکته که از بیمارستان‌های میزبان مصدومان سیل، اقامتگاه همراهان مصودمان و باشگاه فرهنگیان بازدید کرده است، گفت: بحمد الهی همه آن‌ها از نحوه برخوردها و خدمت رسانی‌ها راضی بوده‌اند.
وی یادآور شد: مسافرانی که تمام سرمایه سفرشان بر اثر این سیل از بین رفته است، که باید هرچه سریعتر شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت آسیب‌دیدگان وارد عمل شوند.
علوی همچنین ضمن قدردانی از همراهی مردم شیراز با مسافران آسیب‌دیده گفت: آسیب‌دیدگان حادثه می‌گفتند که مردم شیراز با اصرار ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند و این برخوردها، کمی تلخی حادثه را در کام آسیب دیدگان مرتفع کرد.
وزیر اطلاعات با تصریح اینکه در مرحله امداد شاهد حرکت خوب و همدلی و هم‌افزایی خوبی بودیم، گفت: مرحله امداد در سیل شیراز به اتمام رسیده است و آنچه مهم است این است که بتوانیم جبران خسارت‌ها کنیم و تکلیف دیه جانباختگان این حادثه نیز مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از خانواده‌های آسیب‌دیده دلجویی شود و تنها به یک سرکشی اکتفا نشود، گفت: بعد از وقوع سیل، مکان وقوع سیلاب بررسی شد و مشخص شد که رودخانه‌ای که دارای عرض 40 یا 50 متر است، بن بست می‌شود و تنها یک خروجی به عرض 5 متر دارد که این مسئله کفاف سیلاب و بارندگی سیل‌آسا را نداد و در نتیجه سیلاب وارد خیابان شد.
علوی ادامه داد: نیروی انتظامی در خوزستان از اتراق مسافران در حاشیه رودخانه کارون به دلیل طغیان رودخانه ممانعت به عمل آورد اما در شیراز که رودخانه‌ای در کار نبود و مردم خودروهای خود را در خیابان پارک کرده بودند لذا باید این مسئله نوعی مدیریت شود تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
انتهای پیام

captcha