زیرساخت‌های فارس وضعیت خوبی ندارند
کد خبر: 3799767
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹

زیرساخت‌های فارس وضعیت خوبی ندارند

گروه اجتماعی ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌های استان فارس وضعیت خوبی ندارند، گفت: اگر مشابه سیل‌هایی که در استان‌های دیگر رخ داده است در فارس رخ دهد، شرایط بسیار سخت‌تری خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد مهدی برومندی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شب گذشته، 5 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان گفت: زیرساخت‌های استان فارس وضعیت خوبی ندارند و اگر مشابه بارندگی و سیل‌هایی که در خوزستان و برخی استان‌ها رخ داده است، در این استان رخ دهد، شرایط به مراتب سخت تری خواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه استان فارس دارای 5 میلیون و نیم جمعیت است، افزود: همه ساله استان فارس دارای مقام اول گردشگران نوروزی است چرا که دارای ظرفیت‌های بالایی در بحث گردشگری است.

برومندی با بیان اینکه روزانه 200 تا 300 هزار نفر از مجموعه‌های پاسارگاد و تخت جمشید بازدید می‌کنند، گفت: ما نیازمند این هستیم که به زیرساخت‌های استان توجه ویژه شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چندین سال شاهد خشکسالی بودیم و رودخانه کر نیز طی این سال‌ها دچار فرسایش شدید شده است و اگر مشابه سیلی که در خوزستان آمد، در فارس و رودخانه کر رخ دهد، حتماً همه جمعیت‌هایی که در حاشیه این رودخانه زندگی می‌کنند، در معرض خطر هستند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان دولت درخواست کرد تا اعتباری برای مهندسی و لایروبی رودخانه کر اختصاص دهند.

انتهای پیام

captcha