احتمال سیلاب‌های موقتی در کردستان وجود دارد
کد خبر: 3799820
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

احتمال سیلاب‌های موقتی در کردستان وجود دارد

گروه اجتماعی ــ کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه شدت می‌گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب‌های موقتی را در پی خواهد داشت.

نشمیل احمدیانی، کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیشیابی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه است که با بارش برف و باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود.
وی افزود: در این مدت شدت بارش در بخش‌های غربی و جنوبی استان قابل توجه بوده و در نواحی مرتفع و سردسیر ریزش‌های جوی عمدتاً بصورت بارش برف است.
کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه بطور موقت از شب گذشته از شدت بارش‌ها کاسته شد، عنوان کرد: مجدداً از امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شدت گرفته که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلابهای موقتی را در پی خواهد داشت.
وی بیان کرد: در مدت زمان فعالیت این سیستم بارشی گردنه‌ها و ارتفاعات استان مستعد بارش برف بوده و به علت کاهش دید ناشی از مه گرفتگی و همچنین لغزندگی تردد در آنها با اختلال مواجه خواهد شد.
احمدیانی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها بیشتر بصورت رگباری و پراکنده(بویژه در نواحی غربی استان) پیش‌بینی می‌گردد.
وی درپایان یادآور شد: در دو روز آینده با توجه به شرایط مساعد برای شکل‌گیری گردوخاک بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور هوا در این مناطق اندکی غبارآلود خواهد بود.
انتهای پیام

captcha