مسمومیت ۱۰ زنجانی با گاز منوکسید کربن
کد خبر: 3799826
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

مسمومیت ۱۰ زنجانی با گاز منوکسید کربن

گروه اجتماعی ــ ۱۰ زنجانی به علت نقص کلاهک دودکش و انتشار گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

مسمومیت 10 زنجانی با گاز منوکسید کربنبه گزارش ایکنا از زنجان، به علت وزش شدید باد در روزهای گذشته و نقص کلاهک دودکش نوزاد دوماهه و دو کودک سه و هفت ساله و هفت خانم و در مجموع 10 نفر به مسمومیت گاز منوکسید کربن دچار شدند.
به گفته اصغر جعفری‌روحی، رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تأیید این خبر اظهار کرد: علائم مسمومیت سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند است.
جعفری تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند‌. سرد بودن لوله بخاری، شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح است و دودکش باید به شکل H باشد.
رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآور شد: از جمله نکات ایمنی که باید در زمان مسمومیت رعایت شود این است که در و پنجره‌ها را باز کرده بیمار به هوای آزاد منتقل شده و لباس‌های تنگ و یقه پیراهن بیمار آزاد شود.
وی خاطرنشان کرد: مواد خوراکی و آشامیدنی به بیمار داده نشود، با حفظ خونسردی با اورژانس تماس گرفته شده و علت حادثه، وضعیت مصدوم، تعداد مصدومین و آدرس دقیق را به کارشناس مرکز پیام اورژانس اعلام شود و به توصیه‌های آنها تا زمان رسیدن آمبولانس به دقت عمل شود.
نادر رابطی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با تاکید بر بررسی دودکش بخاری‌ها در هوای بادی، تصریح کرد: استفاده از یک دودکش برای چند وسیله گرمایشی کار بسیار اشتباهی است و شهروندان باید سرتاسر مسیر دودکش‌ها را به منظور اطمینان از هدایت مناسب آلاینده‌ها و گازهای سمی به بیرون کنترل و از سالم بودن اتصالات اطمینان حاصل کنند و دقت شود که لوله‌های بخاری باید گرم باشد.
انتهای پیام
captcha